Ibland blir jag..

.. bara så jälva matt.. kunder som inte vill betala för tjänster de beställt.. o frilansare som vill ha dubbelt betalt för tjänster de utför.. Har haft ett besvärligt uppdrag i veckan som krävt en massa fundering o planering o idag så var allt klart.. resan var bokad o kunden meddelad att allt var fixat.. o så åkte chefen o frilansaren i luven på varann idag kl 16 eftersom de av princip inte kunde göra det frilansaren begärde.. så nu är jag tillbaks på noll igen.. vad kunde jag göra annat än sucka.. o börja ringa runt igen.. fick inte tag på någon innan jag gick hem så skiten är kvar till på måndag..
Jag trivs skitbra på jobbet o med min jobbarkompis.. men ibland funderar jag på om cheferna över huvud taget är insatta i vår arbetssituation.. Ska det vara så jävla svårt att frångå principer ibland..

Men nu är det ju så att jag stängde av datorn kl 17,00 exakt.. o just då lämnade slutade jag arbetet.. o ska inte tänka på det förrän på måndag kl 08,00 igen.. dax för mig att komma ihåg det!

I helgen är jag ensam i huset.. grannarna är borta o jag kan sjunga med Winnerbäck hur högt jag vill.. o jag har 2 goldisar som håller mig sällskap.. o det är så mysigt att höra hundtassar som går runt.. känna en nos på armen.. o ibland få en puss på handen.. att känna en hund som lägger sig på fötterna.. Grannen tycker att det är jag som gör honom en tjänst som är hundvakt.. Egentligen är de han som gör mig en tjänst som låter mig få ha hundarna när han är borta.. o det är så skönt att få gå ut o gå o ha sällskap med..

Måste komma ihåg att tacka honom för förtroendet att få ha hans ögonstenar..


T ringde igen i morse.. han brukar ringa när jag är på väg till jobbet men nu har det gått några dagar utan morgonsamtal.. det har blivit en vana att få säga god morgon.. o kram.. i o för sig är det mest han som pratar men det gör inget.. Vi tänker på varandra.. o det är skänt att få en kram även om den "bara" är ett ord..


Pratade med D igår kväll.. han hade fått mitt brev o var glad.. Jag hade gjort ett gratulationskort o skickat tillsammans med en sten som det stod Puss och kram på.. Till kortet hade jag tagit pärmen från ett skrivblock som jag bundit samman med ett blågult band o i det hade jag klistrat in ett kort på en UIK-spelare o utskrift från datorn.. o så var det en pipande leksaksmus till hans katt.. o jag var glad när jag gjorde kortet.. o jag log när jag postade det.. Men sen kom rädslan att tänk om han tycker det blir för Mycket.. Vi känner ju egentligen inte varandra.. så gårdagen gick åt till att o-roligt kolla mobilen o om det kommit något sms.. Vid 16-tiden fick jag ett rart sms o han tackade o var glad *ler* o det var ju just Det som var meningen.. senare på kvällen pratade vi  över en timme.. mest om hockey.. o katter o hundar.. o norsk mat..
Men det var iaf Väldigt trevligt.. att prata med D alltså.. o jag kom ihåg att säga att det var för att jag hoppades att han skulle bli glad för kortet som jag skickade det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback