Jag har inget..

.. emot att fira jul ensam.. men det kke beror på att jag har valt det själv.. umgås med människor som tar orken från mig eller vara själv.. Fast hur kan människor ta ork från mig.. det är ju ändå min känsla.. Ändrar mig o skriver att jag inte vill umgås med negativa människor.. Fast vem har sagt att jag skulle vara mer positiv än dem.. det är ju ändå bara mina tankar.. Hon påstår ju att hon skulle bli glad om jag kom dit.. för hon har ju inte sett mig på så länge.. vadå, ska vi bara sitta o glo på varandra 1 vecka..

Men om jag inte vill umgås med negativa människor så skulle jag behöva ta semester från mig själv just nu.. iaf en vecka eller så..

Hörde Peter Jöback sjunga Jag kommer hem till jul på radion i morse när jag var på väg till jobbet.. att han skulle åka hem till sin vän o de skulle umgås utan familjer o paket.. Det är verkligen tur för honom att det inte är hit han ska.. Fast hade någon speciell sjungit så för mig hade jag nog gått här lite smått leende.. o det där var en underdrift.. hade nog gått ikring med det största smilet på läpparna..

Det finns något som heter skratterapi.. har prövat det en gång men jag kände mig bara löjlig.. kke beroende på att jag inte är van att höra mig själv skratta högt.. med vidöppen mun.. o kke för att jag är lite fåfäng, fast jag inbillar mig att jag inte är det.. jag känner mig mycket mer bekväm i leenden o fnitter o småskratt.. o då är det nog det som är min melodi.. för jag vet att man, jag, kan påverka mitt humör genom att le mot mig själv i spegeln.. o tänka positivt..  O så hjälper det att få skriva bort lite irritation.. så nu känns det mycket bättre..


Alldeles nyss var jag i nerförsbacken för att jag var på väg ner i en svacka.. Nu känns det som att jag är i nerförsbacken för att allt känns lättare..

O nu ska jag ta på mig min hobbitkostym o ge mig ut på äventyr bland andra bloggar.. ;o)




Kommentarer
Postat av: rita

Jag är då en otroligt positiv människa, men inte fan hjälper det, såna här dagar! I mitt hem passerar då julen helt obemärkt förbi. På gott och ont!

Postat av: anita

Just nu är jag väl på G neråt i humöret o känsla, men sånt är livet de är en stor ber-o-dalbana, ena studen jätte positiv o andra jätte negativ.

~God jul o Gott Nytt År önskar jag dig~
I mitt paket till dig en varm kram.

2005-12-23 @ 20:22:06
URL: http://anitas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback