Ängel...

... var det en kvinna som sa till mig att jag är... Jag har ingen aning om vem hon är o förmodligen kommer vi aldrig att mötas.. Det började nog för länge sedan.. för allt jag gjort hittills har ju lett mig dit jag är idag.. Just Nu! O allting har en mening.. Jag skulle träffa jobbkompisen utanför bion 18.40 men jag var tidig.. som jag är till nästan allt när det rör sig om att umgås med andra människor.. Varför vet jag inte, kke för att jag vet hur det är att vänta på ingen som kommer.. När jag står utanför bion så kommer det en kille på kke 14-15 år, är urkass o bedöma ålder på människor jag, men han frågade om han fick låna mobilen för att ringa sin mamma.. Jag tänkte inget utan räckte bara fram den. Tyvärr fick han inget svar.. Då var han så modig att han frågade om jag hade en tjuga så han kunde ta bussen.. O jag hade en i jeansfickan som jag egentligen skulle ha gett till en 30-årsinsamling på jobbet idag, men det glömde jag, så han fick den..o jag fick en kram som tack.. Den värmde kan jag lova.. När jag såg ryggen försvinna på killen så ringer min lur o då är det mamman.. Klart som korvspad att hon funderar på vem jag var som ringt till henne.. Hon kke tillomed hade hemligt nr.. men man kan ju också slå fel ibland.. Jag är iaf glad att hon ringde för då kunde jag berätta att sonen var på väg till bussen o hem.. O det var då hon sa att jag ar en ängel.. O det värmde lika mycket som killens kram.. När hon sen frågade hur hon kunde betala tillbaka tjugan så kom jag på något jag läst för länge sedan o som jag tror benhårt på.. Hjälp någon osjälviskt idag o du skall få den hjälp du behöver det den dagen du har det svårt.. så jag sa till henne; det behöver du inte göra, hjälp istället någon annan en annan dag.. Jag hoppas att killen kom hem ordentligt.. o att mamman blev glad för det.. o visade det åt honom..

Jag är nog lite snäll ibland..


Kommentarer
Postat av: LB

Wow vilken människa du är! Du har fått mig att tänka till, jag ska hjälpa en medmänniska någon dag snart också, så fort jag får chansen.
Ska fortsätta läsa din blogg nu.. :)
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback