Bestämma sig...

...måste man däremot ibland..som tex i helgen har jag möjlighet att åka o titta på en lägenhet. Den är närmare mina kompisar... o det blir bara 5 km till jobbet, mot mina 6 som jag har nu ;-).. dit går det också lokalbuss. Nu är det olokala bussar jag får åka med. De har visserligen skönare säten, men å andra sidan så går de inte lika ofta.. Fast hur ofta åker jag buss nu när jag har bil o punka på cykel... det kommer att bli 30 kvadratmeter mindre att städa.. de 74 jag har nu är lite väl mycket ibland... eller rättare sagt, oftast.. Men jag kommer inte att ha några hästar att stå o prata med där. Kan ju inte ha dom i stan. O förresten så är dom inte mina.. men de hjälper mig att ladda batteriet o hitta ett lugn.. Förut har jag gått med skygglappar o bara tittat framåt.. Grävt ner mig i sådant som jag inte kan påverka.. O varit bitter för sådant som varit.. Det händer fortfarande att jag blir sån ibland.. eller är det mer som ett vakuum nu.. o lite är jag nog på väg dit igen.. Julen närmar sig o snart så kommer det där samtalet från mamma... Var ska du fira jul? Hemma, säger jag numer.. Men det är ju så länge sen jag har sett dig.. Ock? Ibland har jag sagt att jag kan skicka ett kort så får hon se hur jag ser ut.. Sist hon ringde, tror det är 3 v sedan, sa hon att jag kunde ju ringa henne ibland.. o bror min.. o far min.. Jaha, sa jag bara.. Jag förstår inte varför jag ska ringa om jag inte har något att säga.. Jo, det finns mycket bitterhet hos mig.. Föhoppningsvis minskar det.. Lugnast är det när jag inte tänker på dom.. så varför gör jag det då??? Tänker alldeles för mycket ibland... Fast jag har börjat tänka mer på mig själv.. Positiv egoism... Gör mer såna saker som ger en skön magkänsla.. inte en där det ligger en sten o mal i magen ända tills allt är över.. Man måste inte älska sina föräldrar..


Men det är bra om man kan älska sig själv..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback