Cykelmusklerna..

.. fungerade alldeles utmärkt i morse.. Men jag tog det väldigt lugnt o liksom bara flöt med kändes det som.. tacksam att det är mest plant med en anings medlut o endast några korta svaga motbackar.. 20-25 minuter tog cykelturen o jag var inte svettig när jag kom fram.. Det var 3 plusgrader o jag hade lite svårigheter att bestämma vilken jacka jag skulle ha men bestämde mig att lämna den röda dunjackan hemma.. och det är jag glad för, för i den hade jag nog blitt svettig.. När jag cyklade hem så var det varmt även utan jacka.. + 55,4o F är varmt.. i alla fall för jaget som gillar vintern.. Om jag får önska något så kommer sommarens Maxtemperatur inte att överskrida 60 o F.. i alla fall nattetid..

Cykeln är en alldeles underbar uppfinning.. tillsammans med vinden vill säga.. o solen också då.. För med solen som möter ens ansikte och vinden i ryggen så känns det nästan som att man flyger när man trampar framåt.. Trampar jaget bakåt så kommer hon däremot ingenstans eftersom det bara snurrar pga av att det inte finns någon fotbroms.. Nej, enda vägen att ta sig är framåt..  och om det är motvind så blir det ju i och för sig lite jobbigt o förmodligen blir man svettig.. men vinden som är en sådan underbar uppfinning kommer att torka pannan i samma takt den blir svettig.. sen är det ju upp till mig att välja vilken växel jag vill använda.. Talesättet; Gå ut hårt o bara öka.. följer i alla fall inte jaget.. Hon går ut i lagom takt o så kommer hon förhoppnongsvis att orka ända fram..

I går i fikarummet när jag väntade på kaffemaskin kom en jobbvän o ställde sig bredvid.. hon berättade att hon just vinkat av sin man vid flyget.. han ska vara på andra sidan jordklotet 3-4 månader så hon var lite låg.. hennes ord räckte endast någon minut men de berörde.. avvinkningar är jobbiga även om man vet det är en begränsad tid.. Det var inte jag som vinkat av, men mina känslor trodde nästan det.. En kvinna som mitt i allt tar sig tid att berätta hur hon känner det.. ger mig förtroende och delger känslor som betyder så mycket för henne.. Jag är tacksam att ha henne som jobbvän!

Jag har packat ner en liten tuggtygknut i ryggan som jag tänkt ge till B o hennes Molly.. vältuggad men hållbar tuggtygknut som hjälpt mig o vovsan många gånger och låtit skor o andra ovovsiga saker förbli hela.. förhoppningsvis kan det hjälpa B o Molly till kanske något liknande.. Hoppas B är på jobbet i morgon fast annars så ligger den ju bra i ryggan tills hon kommer dit..

Lösningar på hur
man får saker
gjorda är att veta
vad man ska
lämna ogjort.
Lady Stella Reading


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback