Med endast ett klick..

.. städar du datorn och allt går så mycket snabbare.. stod det i en artikel.. hahaha.. Det klicket funkar inte i jagets dator eftersom den nästan är antik.. på hempromenaden, jo jag motionerade hem idag, bestämde jag att jag skulle "städa" datorn.. full av energi gav jag mig i kast med uppgiften.. gjorde som det stod i artikeln.. "programmet finns inte eller kan inte hittas" eller nån liknande ruta fick jag upp.. hmm.. nästa punkt då.. defragmentera hårddisken.. Jaa, det kan jag för det brukar jag göra på jobbdatorn.. hmm.. Inget defragmenteringsverktyg tillgängligt.. *suck*  På den tiden denna häck var ny så var det nog bara adm-personal som fick göra såna saker.. när jag rensade, i alla fall lite, så hittade jag program som var installerade 1998..

Men Tack o lov så fortsätter jagets gamla häck ändå att fungera..

Som hämnd till alla som skriver om datorstädningar men glömmer de gamla trotjänarna ska jag rekommendera en dag vid jagets dator.. förmodligen kommer deras frisyr att förändras i motsats takt till vad som händer när de är ute på nätet.. förhoppningsvis tycker de lite synd om jaget o skänker en ny laptop till henne..

O nu börjar ett nytt hundprogram på televisionen.. Kan inte hålla mig borta från sånt..

Kommentarer
Postat av: Inga

Haha.. Jag känner igen mig. Jag har också gått på de här städprogrammen eller vad de kallas. Men i min dator brukar det alltid finnas en massa spärrar inbyggda mot städning och sen kommer min gamla teknikpanik krypande. Då lägger jag ner projektet och är glad om alla program och filer som jag använder finns kvar.

Gör som de flesta andra; köper en ny dator istället när det blir för illa! Till allt elände vågar jag inte sälja de gamla eftersom det alltid går att ta fram allt som är skrivet. (Herregud, det bjuder jag inte på!) Så här blir nog till slut en datorkyrkogård i källaren. Än så länge är det i alla fall två "döda" ex.

Postat av: Excessa

Fundileringar på en ny dator pågår ständigt.. och Snart ska jag nog fixa det *s*

2006-04-13 @ 20:18:46
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback