Skulle vilja..

.. jobba i teamet som gör Extreme Home Makeover på 3:an.. ett gäng som åker runt i amerikat, tror jag det är.. bygger om och till.. ibland nytt.. I dagens repris var det en kvinna som hade adopterat 2 pojkar som var drogberoende redan när de föddes.. hon hade tagit ett lån för att renovera huset de bodde i men entreprenören hade bara påbörjat jobbet o sen stuckit med pengarna. :-/ Eftersom de inte kunde bo i huset hyrde de in sig i ett litet vindsutrymme.. För någon vecka sedan var det en familj som hjälpte och stöttade handikappade barn.. Glädjen i arbetet teamet gör o det ofattbara som familjerna möter när de kommer hem, till ett Nytt hem, värmer så det känns ända hem i jagets soffa..
Visst finns det väl en underliggade orsak som kallas god PR för företagare som ställer upp med saker o pinaler.. men den driter jag fullkomligt i..

Innan, eller var det efter, var det en ny sånt där pengarnaellerkärleken-såpa.. 1 tjej o 12 (?) killar.. bara det att det fanns ett antal homosexuella killar i drösen av heterokillar.. o som jag försod det så vinner hon kärleken o pengarna om den kille som är kvar sist är hetero.. är killen bög så får hon stå där med lång näsa.. i dagens avsnitt skulle hon rata 2 killar o när hon sagt att de inte får vara kvar så får hon ställa frågan om de är gay eller straight.. Båda var straighta! Oooppsi.. vilken ånger hon fick.. Har hon missbedömt killarna är kan man inte se på en människa om den är homosexuell.. eller är killarna så bra skådespelare att de kan dölja det..  I bakhuvudet hörde jag resonemang om vilka hon skulle ratat för att till slut få pengarna.. o jag är Tacksam att jag inte satt bredvid den rösten (människan!) idag för då hade mina svar på det drypt av elakheter.. o till svar hade jag fått; Ja men, det var ju inte Så jag menade.. Frågan är då varför säger man saker man inte menar?

Hörde för övrigt på radion idag om ett par i 80-årsåldern som hade gift sig.. De hade umgåtts i 6 år o kände att nu var rättan tid.. de bodde 200 meter från varandra men skulle inte flytta ihop.. Men gifta sig ville de..

Idag hade varit en underbar dag att vara ute o cykla.. så jag hämtade hem den o i morgon ska jag kolla om det är ventilen eller punka på framdäcket..

Dagens förebilder.. som vanligt Monkey World och deras arbete med att rädda utrotningshotade apor från misskötsel, som ofta beror på okunskap.. Gänget i Extreme Home Makeover som som sliter en vecka för att underlätta en familjs fortsatta levande.. o så fick jag än en gång bevis för att det aldrig är för sent att gifta sig.. o att jaget har cirkus 40 år på att hitta den Rätta.. kan alltså luta mig tillbaka i soffan, eller trampa cykel, o låta rynkorna frodas i maklig takt.. =o)

Kommentarer
Postat av: En liten tant

En del av mig upprörs av den medvetna PR:en för företagen och den amerikanska bristen på sociala försäkringssystem grundat på deras skattesystem men en annan del uppslukas fullständigt av den lycka och tacksamhet som de utvalda familjerna upplever när Extreme Home Makeover-teamet ger dem ett nytt liv. Så nog tittar jag med jämna mellanrum!
Ha en trevlig Valborg!

Postat av: Excessa

Jo, så är det. Upprördheten över PR o socialförsäkringarna finns även hos mig men jag har valt bort detta o fokuserar på lyckan o tacksamheten hos de som blir hjälpta.. + de som gör arbetet, för det Känns som att de arbetar utifrån en önskan att göra gott för andra.. o utan dömande ordalag om hur människorna haft det innan..
Iofs så får de säkert bra betalt men det driter jag också i..
Jag önskar Dig också en trevlig valborg!

2006-04-30 @ 18:01:54
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback