Solen strålade..

.. i eftermiddag o det kändes som om all ork helt plötsligt tog slut.. Kanske beror det på att jag slappnade av och slutade leta efter positivitet när snövädret avtog.. som om leenden bara skulle komma automatiskt när solen tittade fram.. men så är det inte.. att aktivt sluta leta leenden gör att i alla fall jag glömmer bort det..

I och för sig så hittade jag rätt fort tillbaka till leendet eftersom paketavin låg i postlådan när jag kom hem.. skynda skynde innan utlämningen stängde och jag hann.. o så har jag vart o tittat på lägenheten.. Jag har ju tackat ja till dne men inte sett den förrän idag.. jobbkompisarna tycker jag är lite tokig för den hade ju kunnat se ut hur som helst.. Det gjorde den inte! Hon som bor i den trivts väldigt o skulle gärna bott kvar.. fast då hade hon fått liiite långt att pendla.. ända till skåne..

Snart går det att börja cykla igen för cykelvägarna är så gott som torra.. o egentligen skulle jag nog ta hem cykeln o fixa till den.. smörja upp den o laga punkteringen.. Nästa vecka kanske för då har jag semester..

Fundilerar om jag ska gå o se UIK´s premiärmatch på måndag.. Malmötöserna kommer hit.. Hoppas det blir en liknande match som sista förra säsongen.. om jag inte kommer ihåg tokigt så blev det hemmaseger då.. Såg bilder från träningen i går, eller någon annan nyligendag, i morse på TV:n o då snöade det på dem och runt ikring låg det snöhögar.. men gräsmattan var grön.. haha.. gräsmatta.. som om de skulle vara utanför någons hus o träna.. fotbollsplan heter det ju.. Och det får mig, som Peter Harrysson säger, osökt att tänka på flygplan.. för det kändes ungefär som om jag flög hem när jag kom från lägenhetstitten..

Egentligen är det inte konstigt att jag inte känner mig speciellt hemma i matematiken och fysiken världar.. jag fascineras av dem men har lite svårt att få hjärnan att jobba med det.. tyngdlagen förstår jag nog litegrann för annars skulle jag nog lyfta o sväva bort någerst.. Ord kan däremot bära nästan varsom helst.. i alla fall med jaget..

Eftersom jag bestämt mig för att förebygga vissa saker och ting så ska jag nu träna lite på att knipa.. Egentligen är det ju konstigt.. våra tänder sitter i ett mörkt hål och de enda vi släpper in dit är tandutbildade.. alltså av okända människor.. och TV-reklamen pratar sig tokig på att förebygga karies o tandlossning.. När reklamen däremot "pratar" om ett annat mörkt hål så visar de bara inkontinensskydd.. använd det eller det så förvinner all lukt.. Men varför ska vi vänta så länge när vi kan förebygga själva orsaken och bygga upp musklerna.. Fast det är klart, knipkulor är ju bara en engångssumma och förhoppningsvis är det svårt att slita ut dem.. så då kommer ju inte företaget att tjäna speciellt mycket pengar.. Nej, då är det nog bättre med skydd som man måste köpa varje dag.. *suck*


Vi förlorar mycket
av oss själva,
när vi försöker
ha det som andra..


Kommentarer
Postat av: det handlar om mig

du skriver så bra :=)

2006-04-11 @ 21:01:47
Postat av: Excessa

det handlar om mig.. Tack för att du läser.. Dina ord värmer =o)

Postat av: det handlar om mig

Kan passa på också o "vifta lite med en tass"
*L*

2006-04-11 @ 23:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback