1 veckas..

.. idrottande är slut.. Det har varit mycket spännande.. jag kan inte gradera vad som vart mest spännande eftersom det varit spännande på olika sätt..
Carolina Klüft är så överlägsen att spänningen nästan uteblir..
Johan Wissmans 200m-lopp var däremot mycket pulshöjande.. liksom Sanna Kallurs häcklopp.. Konstigt egentligen.. det tar bara några sekunder av hoppande, hejjande o handklappande för att få igång hjärtfrekvensen på mig.. att få ner detsamma tar däremot mycket längre tid..

Stefan Holm o Kajsa Bergkvist gör supertävlingar men den dagen fanns det andra som gjorde ännu bättre tävlingar.. inte att förglömma Linus Thörnblad som verkligen visade framfötterna i höjdhoppet.. o Emma Green i sitt hödhopp.. och Christian Olsson regerar i 3-stegsgropen..

Men de är bara en liten del av den svenska truppen.. vad jag hört så har 85% av dem presterat bättre än väntat.. antingen person- eller årsbästa.. och totalt 20 finalplatser blev det.. Dom är duktiga!

Vi får inte heller glömma alla funktionärer.. för utan dem hade det inte blitt några tävlingar över huvud taget.. o så publiken som höjde stämningen till otroliga höjder.. det var nog en himla tur att det inte var tak på Ullevi för i så fall hade det lyft..

Några dopingskandaler har vi inte hört.. än! Läste att att alla prover skickas i väg o det tar minst 1 vecka innan svaren kommer tillbaka.. o i alla fall jag hoppas att alla svar kommer att vara negativa.. Jag kan väl få drömma lite ett tag..

Darren Campbel vägrade fira med laget när de vann korta stafettloppet eftersom Dwain Chambers var med.. Chambers som tidigare varit avstängd pga av en dopingdom.. Ja, det är bra att Campbel protesterar, men det kan ju inte ha varit en överraskning att de skulle springa i samma stafett.. jag kan tycka att det är lite sent att protestera efter att de vunnit..

Fylleskandal.. o misstänkta narkotikabrott.. bland svenskar.. hmm.. inte bra.. o inte alls acceptabelt!

I mitt minne kommer nog ändå nationalsångerna acappella att leva vidare.. Rena rama örongodiset.. Lite tråkigt att inte alla guldvinnare fick detta men kanske fick de inte tag på alla språk..

Det har vart en spännande o trevlig vecka.. och jobbig.. för idrott är svettigt även om man, Jag, bara tittar.. men jag har 1 vecka på mig att vila ut innan jag ska tillbaka till vardagen.. =o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback