Återigen..

.. en nästankatastrofdag på jobbet.. TackoLov att ett kontor söderöver kunde hjälpa oss på eftermiddagen.. men det är ändå bara det mest akuta vi hinner med.. framförhållningen på nästa vecka är minimal.. hittade flera stora jobb på tisdag, onsdag o torsdag som inte ens var påbörjat.. och det är icke så smart att vänta till måndag o fixa dem eftersom jag måste fixa resor för de arbetena..
En gång så tittade jag på telefonstatistiken.. ojojoj.. 4 i kö.. o med tanke på att ett samtal tar ett par minuter så blev jag en anings irriterad eftersom det bara var jag som var inloggad.. Men istället för att sitta o reta upp mig bad jag kunden vänta o gick o sa att hon måsta logga in..

Förmodligen glömmer hon bort inloggningen på grund av att hon är stressad.. jag känner ju det själv också.. skygglapparna kryper sakta ihop och till slut är man inne mitt i tunnelseendet.. stirrar sig blind på bildskärmen samtidigt som det blir kortslutning i hjärnkontoret.. Såna gånger hjälper det föga att fortsätta stirra på skärmen.. själv brukar jag resa på mig o gå ut 3 minuter.. och det gör faktist nytta.. kanske är det vinden som blåser rent skallen.. eller också kommer blodcirkulationen igång o ger hjärnkontoret en liten syrekick..

I morgon kanske jag hinner sortera in de faxbeställningar som kommit i veckan.. just nu ligger de i en enda kaotisk hög.. Jag tycker inte om att hålla på med papper o sortera dem.. Hemma sorterar jag papper i olika högar.. det funkar för mig.. men det funkar inte speciellt bra på jobbet eftersom andra behöver tillgång till dessa papir.. o dom andra jobbkompisarna är inga pappershögsmänniskor..

Pappershögarna hemma kommer att växa lite mindre fort i framtiden.. har anmält ett par räkningar till att få elektronisk faktura.. en helt underbar teknik.. jag behöver inte hålla reda på vars jag lägger räkningarna.. inte heller betalningsdag.. o jag får automatisk påminnelse när jag loggar in på banken..

Ja, dagen idag har oxå vart en underbar dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback