En fadd..

.. eftersmak infinner sig efter telefonsamtalet.. o kvittrandet ringer fortfarande i öronen.. o det låter så,, ytligt,, nästan falskt.. kvittrar, kvittrar, kvittrar.. - Ja, jag väntade att du skulle ringa.. o jag har fått kortet men det kom redan igår.. men nu pratar dom så mycket här så jag ringer imorgon så vi riktigt får praataa..

Plikten är uppfylld.. och imorgon kommer jag att vara väldigt upptagen.. liksom i övermorgon och dagen efter den..

Det är svårt.. så här gör man inte.. så här får man inte känna.. blodsband är ju tjockare och heligare än vatten..

Men utan vatten överlever ingen speciellt länge..

Kontakten finns där inte.. har aldrig funnits..

Man kan måla om ett hus varendaste år.. för det är den som syns.. medans insidan rasar o blir ett enda kaos..


Kommentarer
Postat av: Annela

Jo, ibland är blod tjockare än vatten - men ibland blir bloddropparna tunnare och tunnare och då är det tillåtet att föredra vatten. Det är godare att dricka, bättre att simma i och bättre att koka soppa på. Det finns inget som säger att man måste tycka om någon bara för att man råkar vara släkt - inte ens om man är nära OCH det är tillåtet att känna så. Det hela är en dialog och om det bara till slut blir MONOLOG då är det bättre att vara tyst. Jag har upplevt samma sak på nära håll och vet hur det kan vara.
Du har gjort mer än din plikt och det var bra gjort. Ha inte dåligt samvete eller skuldkänslor! Om det är någon som ska känna skuld så är det i alla fall inte du.
Kramar från mig

Postat av: Nina på Johangården

Tyvärr är det så att man inte får välja sina släktingar. Man får dem på köpet så att säga...

2006-08-23 @ 18:22:33
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Annela.. Tack! Jag vet ju att det är så men ibland behövs en påminnelse att man inte är tokig..
Kramar till dig

Nina.. mm.. undrar om man kan lämna tillbax dem någonstans.. fast ångerveckan är väl redan övergången..

2006-08-23 @ 18:42:09
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: yahoo

[URL]http://www.yahoo.autorita.org[/URL] http://www.yahoo.autorita.org

2006-10-10 @ 12:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback