Just nu..

.. önskar jag mig.. hmm.. Nä, man ska vara försiktig med vad man önskar sig.. det kan ju bli verklighet i överdådiga mått.. Men jag är glad att det fläktar lite idag.. o att jag har rinnande vatten o kan ta en dusch när jag känner att jag behöver..


Nu är ju friidrotten snart slut så jag fundilerar på att starta något eget.. letade på nätet igår men huua mig vad dyrt det är.. visst förstår jag att avgiften måste täcka utgifter, men att det skulle behövas så mycket per person.. fast det är klart, det behövs väl alltid investeras i de nyaste o modernaste maskinerna.. o den marknaden blir nog aldrig mättad.. Månntro man ska bli uppfinnare o tjäna pengar på motionsredskap.. en kanske skulle kunna bli multimiljonär.. o så får man motion när man provar ut alla underfundiga maskiner man kan tänkas komma på..

I och för sig så betalar arbetsgivaren en viss del av kostnaden.. men av årskostnaden så är det inte mycket.. kanske ska jag vänta till nya personalpolicyn kommer.. den som vi skulle fått nångång i våras, bör ju nästan vara på G snart..

På ett ställe, rätt nära, så kan man betala via autogiro men är då låst i 12 månader.. o med billigaste årskortet så får jag ändå tillgång till aerobics, gympa och vattenträning.. hmm, upptäckte just lite mer.. simning, styrketränings- och konditionsmaskiner.. o så klättring om jag först går en introkurs.. men introkurser är väldigt jobbiga.. o klättring är ju livsfarligt lite farligt så jag tror jag avstår den..

Ja, o så tillkommer ju kostnaden för alla tjusiga träningskläder också.. för de är väl ett måste annars går det nog inte att visa sig där.. ;-)

Men frågan är hur motiverad jag är.. o om det verkligen är min grej..

Hittade en gympagrupp en halvtimmes promenad åt andra hållet.. o det kan ju vara något att börja med.. Den är på söndagkvällarna o alltså behöver jag inte skynda hem från jobbet o stressa iväg dit..o terminskostnaden är överkomlig..

Om jag börjar fundilera i höst så kanske jag kommer i form till nästa friidrotts-EM.. eller kanske till finnkampen..

Men nu är det dags att ladda inför länghoppskval.. 100m häcksemifinal.. höjdhopps- och 3000m hindersfinaler..

Först ska jag bara ta en dusch..


Kommentarer
Postat av: Ninni

Inte behöver man ha snygga kläder för att träna. T-shirt och joggingbyxor duger väl alldeles utmärkt!

Postat av: Excessa

Ninni.. aha.. men då måste de vara pastell- och neonfärgade.. o helst självlysande oxå så ingen krockar med en.. *fnissar*

2006-08-12 @ 19:11:13
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback