Massa ohyra..

.. har börjat kommenterar ett av mina inlägg.. lägger in länkar av den mer konstiga typen.. jag vågar inte klicka på dem för vem vet vars jag kommer i så fall.. Nu har jag tagit bort kommentarorsfunktionen i just det inlägget så vi får välan se om de dyker upp någon annanstans.. Jag vill inte ha skumma saker.. för jag känner mig tillräckligt skum själv.. igår till exempel hade jag glömt bort vad 3 svarta prickar på en gul skylt vid ett övergångsställe betyder.. eller har jag kanske blandat ihop den med 5 svarta prickar.. Fast det är väldigt sällan jag sett de skyltarna.. troligen är det väldigt många år sedan sist.. Idag på lunchen när jag var ut o blåste igenom hjärnan kom jag på det.. o jag ville genast sjunka genom jorden.. men det gick ju inte eftersom jag är på tok för lätt..

Arbetsbelastningen på jobbet har varit något mindre idag för grannkontoret i söderdelen av landet, har hjälp till.. de har gjort ett jättejobb och jag är glad att jag kom ihåg att tacka dem idag..

Chefen tyckte att det hade varit lugnt idag.. eeeh.. och jag tror att jag har varit inloggad nästan hela tiden.. hmm.. ja, just det.. jag har bara påminnt henne 3 gånger idag.. men det har jag gjort utan irritation i rösten och kanske är det därför hon inte kommer ihåg det...

Vi blev 3 jobbkompisar som var på bio o såg Offside.. om relationer i en liten by.. kände igen mig i rätt mycket.. det är inte den djupaste filmen jag sett men idag var jag inte ute efter djup.. Många skratt av igenkännande blev det.. som till exempel de svengelska översättningarna.. o just nu känner jag mig som rena rama energimaskninen..


Förut har jag mest sett ryslare o skräcklisar.. kanske för att jag fått en känsloigenkännande i de filmerna.. Nu däremot, längtar jag till nästa komedi.. o några dagar innan ska jag hänga en stor skylt på jobbet o be alla de som vill och kan följa med.. för biosällskap är trevligt!

Jag är glad att det är fredag i morgon.. fredagar är lugnare på jobbet.. ex-grannen kommer hit med gammelhårbollen.. o jag är bjuden på sill- och surströmmingsmiddag hos tant M.. första tant M kommer också dit och ett av biosällskapet från idag.. o kanske några till.. jag vet inte.. Gammelhårbollen kan inte komma in eftersom det är allergiker med men han får ligga ute på gräsmattan o mysa istället..

12o varmt i morse.. sista augusti.. och just nu när klockan är 21:30 är det 17:1o ute.. i skuggan alltså.. jag är trött men ser ändå ljust på morgondagen.. Ja, idag har, också, varit en skön dag..

Minsann.. jag tycker nästan det känns som att jag sitter på cykeln o bara susar nerför backen.. kanske dax försöka fälla ut paraplyt så kanske jag lyfter..


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Men... det skulle ju vara slut på ohyra som säger dumma saker i våra kommentarer!

Fast även jag har hittat en dumming...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback