När vi går..

.. morgonpromenaden så kan alla se att jag har semester.. för jag glömmer att kamma mig innan.. när vi kommer tillbaka o jag ser mig i spegeln så skrattar jag åt frisyren.. förresten så tror jag att det finns en oskriven lag på att man itne ska kamma sig..

Antingen har jag väldigt bra läkkött.. eller också var det bara en tillfällig ålderskrämpa den där muskelsträckningen.. idag har den inte känts nånting.. däremot har ett sendrag i foten varit lite kinkig.. men det var bara i morse.. o på förmiddagen..

10 över 7 kom gammelhårbollen med fårskinnstofflan o började sjunga i morse.. men jag lyckades lura honom att lägga sig en stund o då fick jag somna om en halvtimme.. det är skönt att somna om en stund.. sen prövade vi en annan väg o den var alldeles lagom lång att gå.. runt blev det också.. tycker att det är roligare att gå runt än att gå fram o tillbaka..

I dag har varit varmare än igår.. o svettigt så ingen av oss har velat göra nånting.. resten av veckan verkar bli likadan.. men det går inte så mycket för jag har flera filmer som jag ännu inte hunnit se.. o glass i frysen..

A var hit en stund med hårbollskan som ska vakta oss fredag- söndag.. hannarna jag har här nu vart bara liiite galna.. hon tog det rätt lugnt o brydde sig inte så mycket.. sa i alla fall till när de blev för närgånga.. Jag kommer då i alla fall att få fullt upp i 2 dygn.. kanske jag ska vända på dygnet helt o hållet o sova på dagarna o bara gå ut med dem på nätterna så ingen behöver se mig okammad med 2 mindre gulingar o 1 stort lejon.. *fnissar* o då är det ju också svalare..

Har ett par veckor fundilerat på var jag kan ha packat ner trimmern.. jag har några lådor ouppackade men det har inte känts som att den legat i dem.. o därför har jag inte orkat plocka upp dem.. i dag när jag satt o drack kaffe fick jag en syn o gick o drog ut en byrålåda o drog i en sladd där.. vips hade jag en trimmer i handen.. så nu kan jag, änteligen, få bort kalufsen som känns som en yllemössa i rådande temperaturer.. *glad*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback