Reducerad..

.. arbetsstyrka i dag eftersom bästa Vickan2 var sjuk.. Jättetråkigt för både henne för jag vet att hon längtade lite till idag.. o så för oss för oss för att vi inte fick höra hennes skratt i dag.. Jag tror till o med att kunderna tyckte det var tråkigt för telefonerna har vart lite lugnare idag.. Det var gott för då hann vi fixa lite storjobb till kommande veckor..
På fm-fikat kom även chefen o tog en kopp kaffe.. en (tredje) tant M blev lite förvånad o frågade om hon hade tid att fika idag.. -JaA, sa chefen (över)hurtigt, jag fixade ett jobb till i eftermiddag så nu måste jag belöna mig med en kopp kaffe.. hmm.. jag blev nog lite fräsig för jag frågade -1 jobb? hmm.. tänkte för mig själv att jag hade fixat flera akuta jobb + några nästaveckasjobb på den stund bästa jobbkompisen var o fikade.. hmm.. vi är väldigt mycket olika hon o jag.. men jag tror att hon o "kära" mor skulle kunna bli bästakompisar.. som jag ser det så är de påminnande lika varandra i sättet..

Jag erkänner att jag har lite svårt att hantera hennes sätt när hon kommer o säger att hon fixat en sak o tycker att hon varit sååå duktig.. men hennes sätt är nog bara ett sätt att försöka bli lite bekräftad och sedd.. för vi har  inte mycket hum om vad hon egentligen gör på dagarna.. o eftersom vi inte vet vad hon gör så kan vi ju inte heller säga att hon gör något bra.. utom när hon själv hurtigt kommer o säger hon varit duktig.. fast mest så tittar vi på varandra o suckar -Och? Det är precis sånt vi gör hela dagarna! Fast det säger vi ju inte till henne för elaka vill vi inte vara..
Det handlar inte om att hon inte kan jobbet för i tidernas begynnelse då verksamheten startade så var hon självskötande på alla poster, alltså kan hon både jobbet o dataprogrammet.

Men i ett ögonblick av eftertanke så tänkte jag lite om.. om hennes jobbfixande var jätteduktigt gjort, som hon såg det.. så gör ju vi, som jobbar med det hela dagarna, bortimot 50-60 jättelika underverk varje dag.. Skillnaden är nog bara den att vi inte har tid att fiska efter bekräftelse för varje sak.. förutom om det är stora saker då för då brukar vi göra tummen upp till den andra..

Vi behöver alla bli lite sedda ibland.. sen är det också upp till oss själv att våga se oss själv.. och även se andra..
En annan dag ska jag fråga chefen vad hon gjort i sitt jobb, som hon tycker hon gjort bra just den dagen..

Men det blir en annan dag än idag för nu är det ju fredag o jag ska bara ta hand om jaget hela helgen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback