Tiden..

.. har sin egen rytm.. beroende på var den befinner sig.. i jagets skafferie, ett sånt med ventil rätt ut till utsidan, går den till exempel väldigt fort.. jaget upptäcker det både nu o då när hon plockar fram varor för att använda till matlagning.. eller bakning.. datumet har gått ut.. iband för så länge sedan som några år.. men oftast för några månader sedan.. undrar om det är genom ventilen datumet smiter ut..

I kylskåpet hinner inte datumet så långt.. men ett par veckor eller månader kan det allt bli ibland.. speciellt crème fraiche.. när de köps så är det minst ett par veckor kvar.. men rätt vad det är så har veckorna passerat till andra sidan det där datumet..  För att inte tala om ägg.. jaget tycker att hon har rätt lång tid på sig att använda dem.. äggen har däremot en helt annan uppfattning..

Potatis.. o morötter..  tror ibland att det är vår så de börjar skjuta skott.. skumt.. undrar om jagets blommor gör det om hon ställer in dem i kylskåpet..

Frysen ska ju vara kall.. o precis som vintern.. som är mysig med snö.. så hör nog isen hemma där..

Med nyplockade varor från närmaste matvaruaffär.. så kokas pärona.. o spättan paneras.. dags för lite middag.. o kanske hinner jaget se slutet av melodifestivalbörjan.. fast det går ju att lyssna under tiden för den sänds ju även på radion..

Kommentarer
Postat av: .svarta.hjärtat.

Hej.

Postat av: Excessa

Hej svarta.hjärta. Det gör mig glad att du tittar förbi.. brukar titta in till dig då o då.. o jag tänker på dig..
En varm kram till just Dig!

2006-02-20 @ 20:01:02
Postat av: .svarta.hjärtat.

Vad tänker du på då da? Jag blir smickrad av att du läser.. brukar läsa din också... *Tar emot kram, besvarar kram*

2006-02-21 @ 13:39:31
URL: http://tampong.blogg.se/
Postat av: Excessa

Bara tänker.. att vi är så olika.. men att du o dina ord påminner mig.. om mig..

2006-02-21 @ 19:39:18
Postat av: .svarta.hjärtat.

Hur kan jag göra det, egentligen? Är det ditt yngre jag så blir väckt till liv?

2006-02-22 @ 12:34:37
URL: http://tampong.blogg.se/
Postat av: Excessa

Motsatsen till yngre.. är det vuxen? Då hoppas jag att jag Aldrig blir vuxen.. =o)

Mitt yngre jag är nog närvarande mest hela tiden.. hoppas jag i alla fall.. känner bara igen många känslor som fanns då.. och som finns nu..

2006-02-23 @ 20:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback