Det är 10 dagar kvar.

.. så kke är det bara en tillfällig nedförsbacke..

eller har det alltid varit så här..

Jag har ingen aning.. har aldrig fört någon mensdagbok.. o ännu mindre pms-dagbok.. Egentligen har jag inte reflekterat över mycket alls förut.. Fast det var nog rena rama ljuget.. reflekterar varje dag jag.. men det är Väldig skillnad att bara tänka o att omforma tankar till ord.. svart på vitt.. Kan jag inte få skriva lila på svart.. då syns det inte lika väl.. men ändå har jag förvandlat tankarna till ord..

Kvalitativ sömn spelar nog också sin roll för jaget.. o drömmar.. det är väldigt sällan jag kommer ihåg drömmar.. men sista veckan har jag vaknat flera gånger o kommit ihåg vad jag drömt..

Drömmarna är.. skrämmande.. för jag gör saker i drömmen som jag inte skulle göra i vaket tillstånd.. I drömmen är jag livrädd.. men jag gör sakerna eftersom jag innerst inne vet att jag kan.. OCH.. för att jag vet att människor som stöttar mig finns alldeles bredvid.. o när jag väl nått målet.. så tittar jag lugnt (ser så ut, ja!) in i prestigemänniskornas ögon..

En del av orsaken att jag hittat tillbaka till drömmarnas komihåg.. är kke att jag börjat omforma tankar till ord.. är mycket att andra sätter ord och bilder på mina tankar.. att få veta att jag inte är ensam.. att få känna att jag är rätt ok som jag är..

Ja.. ok.. erkänner.. det låter kke lite larvigt.. men en sparkstöttingtur är, faktikst, ett underbart äventyr =o)

Jag påminner Dig, liksom mig.. Var rädd om Dig.. det finns bara 1 av dig.. o denna ända av Dig är unik.. *ler*

Kommentarer
Postat av: Lena

Underbar text tösen...och vad härligt det är med äventyr, speciellt via sparkstöttingar, mössor, dunbolster och en och annan blondin i blåsten...
Kram till dig en lördag kväll i januarimånads tecken... stenbocken som snart går in mot vattumannen! Att prata drömmar är bra, sunt och oerhört givande, det tillfredställer delar i hjärnan som gör dig än mer reflekterande!

Postat av: Joanna

*skrattar*
ja unikt underbara är vi allihopa
bara inse
och njuta av sitt eget lilla jag

2006-01-14 @ 22:07:28
URL: http://joannas.blogg.se/
Postat av: DHOM

Hallo där ...
Vill bara sända ett -Flyttkort-
Jag har flyttat till en annan adress (om du vill hälsa på någon gång *L*)
KRAM

2006-01-15 @ 17:49:50
URL: http://blogg.4onlyme.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback