Det händer saker..

.. på bloggstafetten.. tittade förbi o såg ett intressant ämne.. Min 40-årskris och hur den gjorde mig till en bättre människa.. 

Idrottsgalan får klara sig utan mig.. drogs som en magnet till Maleandros sida.. Nyfikenheten var väckt i och med rubriken var som den var.. o jag tänkte.. måste man ha en kris bara för att man blir 40.. eller 30.. eller 50..

Tja.. kanske.. men jag tror att det mest beror på all prestationsångest när man tänker på alla måsten som är lagda på ens axlar.. Jaha, nu fyller Du jämt.. o då måste Du ju bjuda vänner.. o bekanta.. o jobbkompisar.. o skolkompisar.. o barnkompisar.. o alla andra bekanta o halvbekanta.. o grannar.. o alla släktingar.. på stans största kalas..

O visst måste det väl vara hembakt.. minst 7 sorter.. fast det beror på vilken kris man firar.. ju äldre man blir desto fler sorter.. o sen middag på det.. o den som fyller står i köket månaden innan o bakar.. fryser in.. dagarna innan tillbringas vid spisen.. o allsköns underbara kalla rätter hittar sin plats i kylskåpet.. När dagen äntligen kommer är födelsedagsbarnet uppe med tuppen o förbereder.. för att alla som inbjudits skall få sitta o njuta av god mat o dryck.. Själv springer barnet omkring o vänder ut o in på sig själv för att tillgodose andras gottnjutande..

När jag fyller jämt.. ska jag sätta in en annons i tidningen..

Dag o plats är ni hjärtligt välkomna till mig som fyller jämt men sällan.. Eftersom jag nu börjar bli lite till åldern kommen så är jag snäll mot mig själv o kommer att ta dagen med ro.. Kaffepannan kommer att  koka hela dagen.. Men tycker Du att jag är värd en kaka eller tårtbit så får du bjuda mig det..
Jag hälsar alla vänliga vänner hjärtligt välkomna..

Jerry är välkommen utan varesig kakor eller tårtor.. eller paket.. för din idé om stafetten är bara så härlig.. eller underbar.. eller äventyrlig.. eller nåt sånt.. =o)


Kommentarer
Postat av: Jerry

Kul inlägg. Jag kommer gärna, tack!

Postat av: Handlar om mig

Får man bjuda på en kaka ?
;=)
Kan man ha 40 års kris innan 40 ?

2006-01-16 @ 23:51:30
URL: http://blogg.4onlyme.net/
Postat av: Excessa

Jerry.. Tackar =o) o roligt du kommer.. då kan du få hitta på någon kulig lek.. för det kke man ska ha på kalas.. =o)
Handlar om mig.. hmm.. är rätt allätare.. men tycker väldans mycket om choklad i alla former.. med lite grädde till.. o visst kan man ha 40årskris innan 40.. jaget brukar råka ut för 90årskriser ibland.. eller kke är det inte jaget utan jagets kropp som råkar ut för dem.. ;-D

2006-01-17 @ 18:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback