Får hjärtat..

.. i halsgropen nästan varje gång jag klivit av bussen vid min hemhållplats.. då tonåriga tjejer o killar är på väg att rusa över vägen utan att se efter om det kommer några bilar.. I och för sig så gör dom väl lite rätt när de går bakom bussen o inte framför.. men dom ser ju inte bilarna som kommer från höger i andra körfältet.. så när de ser en bil så blir de ståendes mitt i halva vägen o väntar.. men glömmer titta till vänster o så kommer det bilar därifrån.. o jag funderar på om de alls är det minsta rädda om sitt liv..  Dom kunde ju i alla fall försöka tänka på mig.. för jag har inte den minsta lust att vara först på en olycksplats..

Såg en olycksfallsrapport i lokaltidningen för ett tag sen.. eller snarare länge sedan.. o dittills så hade det bara varit incidenter vid min busshållsplats.. Visserligen är det "bara" 70 km/h (men hur många håller den hastigheten tro).. men det är mörkt.. o på vintern är det halkigt.. o många bilar trafikerar vägen.. varav rätt många är lastbilar.. Några gånger har bilar fått nita med skrikande däck..

Fast det är klart.. är man tonåring.. så finns det nog inte så många livsfarliga saker.. sånt drabbar bara andra..

Hörde på rixfmnyheterna i morse att några av deltagarna i Big Brother redan hunnit med att ha sex med varandra.. *tappade hakan*.. är det en nyhet som i Nyhet.. o av allmänintresse.. jämförbart med den 10-åriga pojke som sedan igår är försvunnen i Göteborg.. Fast det är klart.. det är Aftonbladet som presenterar RixFMs nyheter..

Erkänner att jag såg lite av första BB igår.. men jag tror inte det blir så mycket mer tittande.. Antingen så har jag blivit för gammal.. eller också är det bara för mycket för jaget.. Jaget är tacksam att det finns andra kanaler att välja på..

Hörde däremot av min jobbiokompis att Six feet under börjat igen på 2:an kl 21.20 på söndagar.. En Underbar serie enligt mig.. o min jobbiokompis.. måste kolla om det kommer i repris någon dag.. förhoppningsvis när jag är hemma.. o vaken..

Har börjat följa Prison Break på måndagar.. spännande den..

Fundilerar på varför det är så svårt att få disken gjord.. o blommorna vattnade (upptäckte en död i morse).. Kanske skulle prova med att schemalägga tider som sådant ska göras.. Avsätta vissa timmar till sånt där nödvändigt hemmagörande.. Fast jag vet inte om det skulle hjälpa.. för jaget blir ju inte speciellt stressad när hon missar ett program hon tänkt se..  Men det tåls att fundileras på.. gäller bara att bestämma vilka utav veckans timmar som ska schemateras till det.. för det finns ju 168 timmar att välja på..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback