Ibland säger kroppen..

.. ifrån när det blir för mycket.. Fast det är nog mer än ibland.. det är bara jag som inte lyssnar ordentligt.. ångar på precis som vanligt.. sväljer en halstablett o dricker mer vatten.. det är tur vi har rätt till 2 dagars ledighet i veckan.. ja, i alla fall på mitt jobb..

I fredags när vi stängde o gick hem lät min röst som om jag druckit massa whisky.. o smaskat på krita som tilltugg.. sån där krita som fröken skrev med på svarta tavlan.. en sån där tavla som fanns i skolorna innan white boardtavlorna uppfanns.. fast tavlan var inte svart utan grön.. om jag inte minns tokigt då förstås.. men den kan ju i och för sig varit svart i småklasserna.. Nu för tiden slipper de dammet från kritorna.. men hur är det med ångorna från rengöringsmedlen till white boardtavlorna.. fast det är kanske bara städerskorna som använder det.. o förhoppningsvis är det miljövänligt..

I går morse vaknade jag vid halv elva.. T hade ringt ett par gånger vid 9-tiden.. o det var nog bra att jag inte hörde för jag hade nog bara yrat i nattmössan.. Förresten var jag nog lite halvborta hela dagen igår.. Jag såg en underbar föreställning av en kurdisk kvinna.. men eftersom jag inte har någon TV-tidning så kommer jag inte tillbakstitta på vad hon heter.. o sen, eller var det innan, var det dokumentären om Jocke.. som hade blivit förlamad i en olycka o måste använda respirator.. som var gift med Sussi.. Den berörde..

Hör.. och läser om katastrofer.. o ofta överträffar katastroferna fantasin.. Ofta får inte vi "vanliga" människor reda på något.. förrän efteråt.. o jag undrar vad det är som driver människorna som leder företag.. o länder.. till att göra det de gör.. Pengar.. Makt.. Blir de Lyckligare av det.. Men var stoppar de vetskapen om att människor o miljö skadas av vad de gör..

Nej, tacka vet jag en saga.. där det goda vinner.. Var o såg Narnia: Häxan och Lejonet.. Visst gillar jag vinter o snö.. men jag vill allt ha lite vår, sommar o höst Också..

Det var 1 biofribiljett.. nu har jag bara 2 kvar.. sista användardatum: 06-02-02.. Vill se The Fog.. men den visas bara 21,30.. så varför gick jag inte i går då.. Tja, vilja.. o nödvändighet.. är nog inte samma sak..

Måste bara få skryta lite.. Jag Är Smart! Kopplar upp mig o loggar in på bloggen.. sen kopplar jag bort modemet.. skriver det jag behöver skriva.. o kopplar sen upp mig.. för vad är det för meningen med att vara uppkopplad med modemet när jag inte behöver det.. Sen gäller det bara att komma ihåg att kopiera det jag skrivit o klistra in det.. men ju mer jag tränar på det.. desto bättre går det..  =o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback