Idag är hövvet..

.. väldigt trött.. o jag bara inte orkade gå hem.. o det var bara så skönt att sätta sig på bussen.. o på bara 15 minuter var jag hemma.. När telefonerna ringer i ett o jag, + D, måste hålla på o tänka o planera hele tiin.. så blir hjärnkontoret rätt trögt.. många som ringde o ville ha hjälp idag o då får en ju fundilera ut vem som är ledig o kan ta det.. samtidigt som vi ska ha koll på morgondagen så att alla som måste ha hjälp då får det.. Metal utmattning.. men om jag inte tänker något på kvällen så är jag rätt pigg morgonen därpå.. och iofs så känns det ju verkligen att jag har gjort nytta idag..

Läste en intervju i morse:
- Hur ofta säger du man istället för jag?
- Alldeles för sällan. Jag säger alltid vad jag tycker.
- Vilka regler bryter du oftast mot?
- Att man inte ska svära. Jag svär satan ta mig fan hela tiden. Det händer att jag kör för fort också, men aldrig på en 30-väg.

Ooopps.. Äh, han försökte nog bara vara lite rolig.. o de flesta ser väl helst att man inte ska svära.. eller.. 

Själv har jag lätt för att säga man.. som om mina åsikter är allmänt vedertagna.. o ibland kke de är det.. men det vet jag inte om jag inte gjort någon undersökning.. väl dokumenterad.. med tillräckligt spridning vad det gäller ålder, kön, hudfärg, inkomstklass, bostadsyta, mm mm..  o om jag säger man, så kke jag kan ta tillbaka det om någon protesterar.. Säger jag att Jag tycker si eller så.. så är det nog rätt bra om jag tycker si.. eller så.. fast jag har rätt att ändra mig.. så inget är konstant.. Men vad har är relevant i en undersökning.. har mörkhyade en annan uppfattning om svordomar än vad vita har.. är vi inte alla människor.. Hörde en intervju med en amerikansk skådespelare som sa, att så länge du (så pekade han på den som intervjuade) och jag säger tex att; Jag har en kompis som är svart, eller jude, så kommer rasismen att fortsätta.. Tänkvärt.. det är vi o dom.. men jag har allt en kompis som tillhör dom andra..

Jag har en text på kylskåpssidan som Jag tycker är rätt bra..


DU HAR RÄTT

Att säga nej
Att ändra dig
Att göra misstag
Att ibland sätta dig själv främst
Att ge upp
Att be om hjälp
Att uttrycka din mening
Att protestera mot orättvis behandlig
Till vila och ensamhet



Visst har jag skyldigheter också.. det är inte det det handlar om.. att bara kräva att andra ska anpassa sig efter mig.. o det handlar inte om att skrika o domdera o bestämma.. Jag tror.. att det handlar om att vara hänsynsfull.. både mot sig själv och andra.. o Det är min alldeles egna åsikt  =o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback