Läste en liten notis..

.. i gårdagens Aftonblad..

"Polisskämt med skjutvapen
GÖTEBORG. Polismannen riktade sitt tjänstevapen mot den anställde på Säve flygplats i Göteborg. "Och du håller käften", ska han ha sagt. Alla inblandade insåg att det var ett skämt, men polismannen åtalas för ofredande.
- Det var inte i något hotfullt syfte i det avseende, men han drar pistolen o riktar den mot mig, säger den anställde till GP, och menar att det inte är första gången något liknande händer.
Polismannen anser sig inte skyldig till brott"

Va va va.. jag förstår inte riktigt.. får man leka med tjänstevapen.. både i tjänst o utanför eller.. Vad säger han/hon, om pistolen av misstag, skulle råka skjuta av ett skott.. Vi lekte bara lite.. o egentligen var det inte Mitt fel..  Haha, vilken formulering jag fick till.. pistoler kan väl inte skjuta själva.. eller kan dom det..

Nu är det här en notis i en kvällstidning, som ju tagit den från en annan tidning, så vem vet vad som är sant.. det kke inte ens de inblandade vet.. för de har ju sina sanningar om vad som hände..

Det får iaf mig att tänka efter.. är jag säker på att det jag säger o menar som skämt  tas emot som det.. kke mottagaren uppfattar det som något helt annat.. Ibland kke vi är på olika planeter.. men jag hoppas att jag kan ta lärdom o i så fall inse att.. även om jag inte menade illa så är våra uppfattningar olika ibland.. o jag hoppas jag i så fall ödmjukt kan be om ursäkt..

Tid till eftertanke..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback