105 minuter..


av tankar
och
icketankar..

En stund tillsammans med
ensamheten
saknaden gör sig påmind..
tåren vilar i ögonvrån..

En stund tillsammans med
möten
som lika fort försvinner..
men sällskapet finns där..

En stund tillsammans med
vinden
som sjunger för mig..
o leker med grässtrån och löv..

En stund tillsammans med
vattnet
förundras över dess variation..
från ett mjukt sommarregn
till stenhård kyla..

En stund tillsammans med
sommarprataren, Maria Möller..
hennes tankar
och musikval..

o rätt vad det är
så finner jag mig..
dansande till
Tina Turners

Addicted To Love

Sträcker på mig..

"Whoa, you like to think that you're immune to the stuff, oh yeah
It's closer to the truth to say you can't get enough
You know you're gonna have to face it, you're addicted to love"

ler..

105 minuter..
av tankar
och
icketankar..

105 minuter..
av känslor..

105 minuter..
av steg som ger skavsår..
men bara på ytan..
insidan däremot..
fick 105 minuter till balans
och helande..

©Excessa


Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Andlöst... fint! Härligt, energiskt, stillsamt... jag vet hur det känns, du beskriver det så bra! :-)

Postat av: Bittan

Ahhh.......Åh.....

2006-07-09 @ 21:02:45
Postat av: Excessa

VS.. Tack..

Bittan.. ja, ungefär så..

2006-07-10 @ 22:51:22
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback