Ett litet telefonsamtal..

.. och det känns som att energin vaknat till liv igen.. eller var det bara det att den hade vilat tillräckligt för nu..

Ex-grannen ringde o frågade om jag hade planerat något för första veckan i augusti.. min första semestervecka.. det har jag inte.. ska bara vara i 3 veckor.. utan krav vare sig från andra eller mig själv.. han o sambon ska åka till Prag 1 vecka och den tänkta hundvakten får han inte tag på.. o han vågar inte vänta på att få tag på henne eftersom han vill vara säker på att hårbollarna är trygga när de är borta.. så han frågade om jag ville, kunde, orkade, hade lust att ta hand om hans hårbollar.. alltså, om jag inte hade planerat något annat.. Jag tänkte efter en hel halv sekund (haha, impar på mig själv ;) o sa att det kan jag göra o att jag Gärna gör det.. men går de ihop med tikar? för jag har kanske kommer att ha 2 tikar här 4-6 augusti.. jo, men det är inga problem.. men ska du ha 4 hundar.. du är bra tokig du! Ja, visst är jag det.. men för min del är det inga problem! Kärt besvär! Fast det är ju inget besvär för mig att ha hårbollar här..

Ska kolla med A om de bestämt sig för vilken helg de ska åka.. o om det är OK för henne att jag har andra hundar här också.. annars får vi lösa helgen för ex-grannens hårbollar på annat sätt..

Nu ska jag plocka i några flyttkartonger som är kvar.. jag har nog bestämt mig för att göra mig av med böckerna jag har.. har ju läst de flesta 2, några 3 gånger.. flera gånger har det hänt att jag plockat ut en bok o läst första raderna o suckande stoppat tillbaka den eftersom jag minns slutet.. o biblioteket har ett helt hav med underhållning.. o det ligger ju mindre än 100 meter från jobbet..

I dag är en bra dag!
Bäst att ta vara på den..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback