Färre bokningar..

.. på jobbet nu under semestertider.. men det.. betyder inte automatiskt att det är mindre att göra.. för vi är ju  färre personer som jobbar.. jag försöker vara tålmodig med den som är ovan med det "dagliga".. hoppas jag lyckas.. glad är jag i alla fall att det bara är 4 dagar kvar innan chefen går på semester o C kommer tillbaka..

Efter jobbet var jag o köpte ett bord till datorn.. den behövde verkligen det.. o jag vill ha tillbaka köksbordet eftersom det är för stort för datorhörnet.. o köksbordet viskade att det var lite less på datorn.. kanske trivdes de inte med varandra, o sånt är inte roligt.. då är det bra om man, Jag, kan omorganisera så båda två trivs på sitt ställe..

När jag var hem med datorbordskartongen tänkte jag att jag tar det efter filmen.. men lite kunde jag ju i alla fall få kika.. paket är som rena rama julafton för jaget.. till o med när jag vet vad som är i.. men det skulle ju skruvas ihop o jag var ju tvungen (?) att kolla så alla delar var med.. utan att jag kunde hejda mig så hade jag börjat skruva ihop det.. ja, jag måsta ju kolla så att det verkligen var rätt skruvar med.. o det var det..

Innan jag var färdig så åkte jag iväg till bion.. o på vägen dit kom jag på att jag inte nödvändigtvis behöver åka samma väg som den till jobbet.. så jag genade lite.. Nä, inte över någon gräsmatta eller så.. tog bara en närmare väg.. i god tid kom jag också.. men det var jag inte ensam om.. P kom också tidigare.. o tur var väl det eftersom biljettkassorna var stängda o endast kiosken sålde biljetter.. oj, vilken kö det var..25 minuter stod vi i den.. o strax innan vi kom fram så mindes jag att jag har ett biokort.. o det hade jag med mig.. Yiihaaa.. Poäng till mig! O eftersom P inte hade något kort så fick jag dubbla poäng.. hon är allt bra snäll hon! O det var hon som kom på att fråga förra veckan om jag ville följa med på bio.. Javisst, sa jag.. Bra idé!

Vi såg Beck- Skarpt läge! Jag hade liksom ingen koll på vad den handlade om, men eftersom jag gilllar Beck så kollade jag inget mer.. o reklaminslagen på televisionen har jag också missat.. När den började så började den snällt.. men bara en stund.. sen blundade jag.. det kändes som värsta rysaren jag såg när jag var liten.. vill inte se.. vill inte höra.. men jag kan inte resa mig o gå.. I och för sig så var det inte speciellt många skräckscener.. o jag tror inte, eller snarare jag vet inte, om det var några blodiga scener för dom blundade jag bort.. fast egentligen kanske det var skräck hela tiden.. verkligheten ser ut så.. o det är det som är skrämmande..

Hur det slutade? Jo, jag tog bilen hem o skruvade klart på datorns bord.. o möblerade lite.. men bara lite.. o det är väl ett gott slut om något.. =o)

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

God morgon... sover du också lite just nu?

Det ÄR så himla kul att mecka med det nya man har fått, sådan är jag också... kan ínte låta bli... Men det är väl ett sundhetstecken - man har en lust, en glädje, en barnslig förtjusning... :-)

Postat av: Lena

Låter som om du har en hel del omkring dig som du har under kontroll...

2006-07-11 @ 09:04:11
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Excessa

VS.. ja visst måste det vara så.. barnsliga förtjusningen.. glädje och lust.. Livgivande!

Lena.. Jag försöker i alla fall.. o har ännu inte räknat trappstegen hit till nya stället.. ;-D

2006-07-14 @ 20:32:56
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback