Hårbollarna..

.. har anlänt.. eller rättare sagt jag har hämtat dem samtidigt som jag skjutsade ex-grannarna till flyget.. När vi var ute på deras gård så sprang hårbollarna till min gamla lägenhet, ställde sig på trappen o tittade uppfodrande på mig.. Ska vi gå in snart? Det tar jag som en komplimang att de trivs med mig.. Nu ligger de omväxlande i soffan med mig och ute på balkongen o kikar.. tack o lov så skäller de inget utan bara spanar.. När vi var ute så verkade de tycka att de kommit på världens kalas.. många nya dofter att snosa på.. Rätt vad det var så kom det en lös whippethanne springande.. strax efter kom matten o när hon såg oss gjorde hon några tama försök att kalla in honom.. vilket misslyckades.. jag såg att raggen reste sig på hårbollarna och hon hade en snabla tur att dom är snälla o inte började tugga på honom.. Jag ville inte börja rya o gapa o riskera att peppa hundarna till något, så jag sa bara, väldigt surt, att om hon inte har pli på hund ska hon ha den kopplad.. Inte ens en ursäkta fick jag.. Visst har jag råkat ut för samma sak o att vovsan sprang fram till okända, men jag hade i alla fall lite vett att be om ursäkt för att jag inte vart uppmärksam.. för det är ändå mitt ansvar, när jag har hund, att hålla koll på den.. Nästa gång någon hund kommer springande lös så ska jag säga att det är bäst att de kollar sin hund eftersom mina har löss o skabb.. *elak jag*

Började titta på en film, Vit oleander, i går kväll.. tänkte att jag kan ligga o se den.. hahaha.. hur den slutade har jag inte den minstaste aning om eftersom jag råkade somna.. vaknade strax före 6 o tittade på TV:n, som var ordentligt uppvärmd då den gått hela natten, funderade på om jag skulle gå upp eller inte.. det kändes nästan som att jag var pigg som att vakna.. men bestämde mig att bädda ner mig i sängen.. somnade omedelbart o sov till halv 10.. o det var underbart skönt!

Nu är frågan om gammelhårbollen kommer ihåg att han brukade väcka mig vid 6- tiden på morgnarna.. kanske har han blivit så senil, vilket i o för sig ex-grannen sa han är,  att han glömt bort det..  Fast det gör inget om han väcker mig.. en tidig morgonpromenad när nästan inga andra är ute, o så frukost för att sen lura nån timme i soffan.. bättre än så kan nog inte en dag börja..

Nu ska vi mysa lite i soffan.. o med en hårboll på var sida finns det inte en chans att jag ska lägga mig o råka somna..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

En del hundägare måste man vara lite elak mot för att de ska fatta galoppen. Synd att det ska vara så...

Postat av: Inga M

Hundar är så mysiga! Jag gillar också verkligen hundlivet!

2006-08-01 @ 00:29:58
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ninni

Låter onekligen mysigt...vad är hårbollarna för ras??

Ha en bra dag med vovvarna!!

2006-08-01 @ 08:34:41
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. Så är det.. o ändå fattar dom inget.. spelar ingen roll hur snäll deras hund är för mina kanske inte är det..

Inga.. Jo, jag har sett det.. hoppas det går bra med puppis..

Ninni.. Jovisst är det.. dom är två gulingar.. eller rättare sagt Golden retriever..

2006-08-01 @ 19:03:22
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback