Nån Prylnissa..

.. är jag inte.. men vissa saker behöver bevaras.. helst skulle jag vilja använda dem men ibland så får de inte plats här och nu..

Farfar snickrade och svarvade små bord till oss barnbarn.. ett litet runt bord med enkla men vackra detaljer.. det har följt mig i 30 år.. och ska så fortsätta.. just nu får det inte plats här.. lika är det för lampskärmen farmor sydde..

Vad tänkte de på när de arbetade med sina händer.. när de formade gåvor till oss barnbarn.. gåvor som då inte förstods.. men som idag uppskattas mer än guld.. Varsamt bevarar jag dessa saker.. saker som inte går att köpa för pengar..

Värdefulla för jaget.. för de påminner om soliga somrar på farföräldrarnas gård i Sangis.. Gården som idag bebos av någon okänd.. men att det bor någon annan där gör inget.. för jag kommer aldrig mer att bli det barn jag då var..

Jag undrar.. vad tänkte de på när de arbetade med sina händer.. och skapade gåvor till oss barnbarn..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Jag tror att de arbetade in massor med kärlek i tingen de tillverkade till nära och kära.

Postat av: Excessa

Nina.. Ja, det tvivlar jag inte ett ögonblick på.. känns fortfarande efter 22, respektive 21, år..

2006-07-24 @ 20:38:05
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback