Total förvirring..

.. fick ett samtal idag ang en resebeställning jag gjorde i fredags.. meningen var att den skulle gå i morgon tisdag.. men på bekräftelsen stod det onsdag.. vad jag tänkte och sa när jag upptäckte felet kan jag bara inte skriva.. minns, tror jag, att den jag bokat med sagt att resan inte var av- ombokningsbar.. hjärtat stannade nästan.. fast jag började i alla fall inte hyperventilera.. Det var bara att ta tjuren vid hornen o ringa o försöka ändra.. o hoppas att det skulle finnas plats i morgon tisdag.. Först så hittade inte E, min ordinarie bokningsassistent resan.. *svettigt* men sen ordnade det upp sig.. gissa om jag vart lättad.. o resan var ombokningsbar till en mindre kostnad! *pust*

I morse skickade jag ett sms till T; _Snart_ semester.. Nästa gång jag måste kliva upp en måndag är sista måndagen i augusti..  hmm.. tänker jag ta en extra, oplanerad 4:de, semestervecka tro.. hade ju tänkt spara den till i vinter..

Jag är Glad att jag har endast 4 arbetsdagar kvar innan semestern!
Eller kan jag månne skylla på den onda näsan för förvirringen.. ondheten är en mindre.. jag kan göra stans värsta grimaser utan att det känns.. men trycka på näsan är inte att rekommendera..

Ringde A o pratade med henne om hennes tik går ihop med hanar.. o det gör hon.. tiken alltså.. Valpen hade hon bestämt skulle få vara i ett annat hem så allt ordnar sig till det bästa.. På måndag kommer ex-grannens hårbollar och på fredag kommer A´s hårboll.. Jag ser fram 1 veckas rekreation..

Nu ska jag anmäla ett par till böcker på Bookcrossing.com .. Har ingen skrivare hemma så idag skrev jag ut såna däringa texter som man kan klistra in i boken.. o det är bara sÅ kul!
Även om den som hittar boken bara tar hem den så är ju ett frö sått att även den kan gå med och låta någon av sina böcker resa ut på ett äventyr..
Känner mig som rena rama bonden.. vill så många frön..


Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag är tillbaka o bloggar på blogg.se.
Vad är bookcrossing för nåt? Jag blir nyfiken.

Postat av: Lars Anders Johansson

Jag skulle aldrig klara av det där emd bookcrossing, jag är alldeles för kär i mina böcker. Möjligen någon pocketbok, men hur kul vore det att få en sån?

2006-07-25 @ 01:03:45
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Excessa

Inga.. Hoppas det fungerar bättre nu på blogg.se
Det finns en bra artikel i DN om BookCrossingidéen; http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1353&a=526056&previousRenderType=1
Oj, vilken lång länk.. hoppas det funkar..

Lars Anders.. Välkommen hit! Tack o lov får man göra som man vill med bookcrossing.. Jag har några böcker som jag absolut inte vill släppa.. förutom om jag skulle råka få en dublett.. O pocketböcker går alldeles utmärkt att släppa.. som resesällskap är de oöverträffliga.. nätta och behändiga!

2006-07-25 @ 18:20:58
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback