Funderar lite..

.. på hur chefen tänker.. just nu är vi 3,5 som jobbar.. from med 1/7 är vi 3 eftersom det blir lite omfördelning av tjänsterna.. de senaste veckorna har antal uppdrag o telefondsamtal ökat med cirkus 30%..

Nästa o nästkommande vecka är det bara jag och chefen som jobbar eftersom semestrarna börjar.. men någon vikarie har hon inte tagit in..

När volymen ökar så blir effekten att efterarbetet också ökar.. o det kommer ju 1 månad i efterskott.. månntro hur hon resonerar.. att hon o jag ska jobba över var o varannan dag.. Det lite lustiga är att inget får kosta något.. men hur vettigt är det att köra slut på de som jobbar istället för att ta in extrapersonal som ju ändå har en något lägre lön.. än att säga att vi ska jobba övertid var o varannan dag..

Jaja, jag är bara en liten arbetare jag o kan nog inte planera sånt där.. ;-D

Kom på att jag nog måste åka o lacka parketten i gamla lägenheten för den är inte vacker.. men det hinner jag i morgon eller på onsdag kväll.. ska bara fixa nåt bra parkettmedel.. Måste man förresten använda ett tabort-medel först eller kan man bara stryka på nåt? Klarlack kanske..

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

... och ett till tips! :-) Fråga chefen hur hon tänkt lösa det, så att du inte plötsligt tvingas upptäcka att du inte får någon semester alls denna sommar...

Och med parketten - fråga dem i färghandeln, de brukar vara bra på att veta vad som krävs (om du väljer någon av de schyssta färghandlarna som accepterar att "kvinnor också kan", dvs undvik Flugger Färg (tyskt y) på Ersboda... Nordsjö idé och design vid busstationen är schyssta)! :-)

Postat av: Nina på Johangården

Chefer tänker inte som vi andra. Det är bara att inse det. Det är inte du som tänker fel!

2006-06-26 @ 22:43:58
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

VS.. Hon tror att allt löser sig om tiden får ha sin gång.. :-/ Men Min semester kan hon inte ta ifrån mig för det vägrar jag! :-)
Tack för tips.. har bara 2 kvarter till busstation.. ska gå förbi där imorgon.. :-)

Nina.. Nej, så är det.. arbetsmyror o chefer är inte av samma slag.. Det praktiska är ju (ofta) myrorna bäst på :-)

2006-06-27 @ 19:18:43
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback