Mör i hela kroppen..

.. men Änteligen är det färdigstädat.. o det känns som att jag aldrig mer vill flytta.. ca 15 timmars workout bara i helgen.. jösses amalia.. undrar hur många kalorier jag gjort slut på.. Fast det spelar ingen roll för kalorier har jag aldrig räknat.. trappsteg har jag däremot ofta räknat men nu har jag hållit styr på tankarna så den här nya trappan har jag ingen aning om hur många steg det är i..

Jag kunde också underhålla tankarna på annat håll så jag har inte räknat skåpluckor.. inte heller hur många hinkar vatten jag använt..eller hur många gånger jag klivit upp o ner i helgen..

Men idag kom jag ihåg att kolla hur långt det är itll Gammliavallen.. o närmsta bilväg är 5 km.. har 2 fribiletter till UIK- Hammarby som spelas på onsdag kl 19,00.. o nu när jag tagit hit cykeln så kan jag ju trampa dit utifall att det är en strålande kväll vill säga..

I morgon tänkte jag motionera den, cykeln alltså, igen.. den har ju fått vila 2 veckor o längtar nog ut på vägarna igen.. Förut har den alltid stått alldeles ensam på nätterna.. med endast en blå herre som sällskap fast han bodde runt hörnet så jag vet inte hur mycket de språkade med varandra.. nu har hon fått många nya kompisar.. både tanter o farböder cyklar.. hoppas hon kommer trivas där.. Fast jag är allt lite orolig att någon ska nappa bort henne.. men eftersom det är ett lugnt område detta så kan jag nog slå bort såna farhågor..

Hann inte med att åka o titta på water trail-träning o tävling men får väl göra det nästa midsommarhelg istället..

På tisdag ska några jobbkompisar ner till IKEA.. fundilerar på att be dem köpa ett databord åt mig.. så jag kan börja använda köksbordet som avlastningsyta..

Oj, vad trött jag blev när jag parkerade mig här.. det är väl avslappningen som vaknade efter att ha slutfört något som har vart jobbigt..  o nu kan jag inte göra så mycket mer än vänta på besiktningskarl.. klagar han på städningen ska han minsann få på moppo.. o säger han något om att tapeterna ser för himska ut så har de setat där sen 1994 eftersom jag flyttade in 4 januari 1995.. så det är liksom dags för omtapetsering.. i alla fall som jag tycker..

Jag tror jag oroar mig i onödan.. o sånt kräver bara en massa energi så jag tror jag skippar det o tar den dagen när den kommer.. Det ordnar sig nog vad det lider..

Over änd out..

Kommentarer
Postat av: Bittan

Städning är min passion ;)
Ett bra ordspråk just om det...
"Städning är ett arbete som inte syns då det görs,
men görs det inte,syns det direkt! "

Och bra motion !

2006-06-25 @ 21:05:58
Postat av: Excessa

Bittan.. Ahaa.. att jag inte visste det Innan.. då hade jag bjudit hit dig på kaffe o midsommartårta mellan skurhinkarna ;-)
Absolut; Väldigt bra motion! Värsta gympingpasset känns det som i kroppen..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback