Mötte vänner..

.. som jag inte sett sen förra sommaren.. de bästa vänner som förstår saknaden.. bekräftar den.. men inga "Åh, vad tråkigt".. dom bara finns där.. o det är så underbart att få vara sig själv.. hålla lite koppel o titta på lejon.. o hitta en liten lejontik som tittar upp på en med ögon glittrande som svarta brunnar.. o när jag sätter mig ner kommer nosen o undersöker.. snosar lite.. sen kommer första "pussen".. som följs av många fler.. Underbart!

Lyssnar på vänner som berättar om hur deras Bästa är.. hör samspelet som ständigt o dagligen pågår.. känner igen mig.. o hela jaget fylls med värme för deras skull..

Tacksam att jag får ta del av deras vardag..

Alla skåp o lådor är tömda.. det som ska skruvas i sär är i delade delar.. bara radion, TV:n, micron o perkolatorn kvar.. + kylskåpsinnehållet.. o så datorn då.. Dax att packa ner allt utom kaffekokaren!

Hela köket är ostädat men det gör inget.. har ju 2 veckor på mig..

Förväntningarna stiger..
Vaknade vid 5 i morse..
Trött..

Det är inte bara lägenheten jag lämnar.. lämnar även en massa minnen av äventyr av första o andra vovsan.. men jag kan inte leva på dessa.. livet går vidare..
Fast dom 2 kommer Alltid att ha sina platser hos hjärtat.. Ska kämpa för att komma ihåg allt tokigt o struligt o individuellt.. komma ihåg skratten o lekarna.. för det är ju det som har varit det vanligaste förekommande..

Jag glömmer inte.. jag går bara lite vidare..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Första och andra vovsan följer naturligtvis med dig när du flyttar... inte stannar de i den gamla lägenheten, det är jag fullt och fast övertygad om.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback