Tidsoptimisten..

.. inbillade sig att hon skulle vara klar med all Packning vid den här tiden.. o det mesta av städningen.. hahaha.. jag tror att skåpen förökar sig nattetid.. eller försöker lägenheten hålla mig kvar genom att plocka ur kartonger som redan packats.. ett evighetsgöra känns det som att jag håller på med..

Tur att jag tog ledigt idag annars hade jag legat risigt till.. nu är det i stort bara skafferi, kylskåp o städskrubb som ska packas.. o så liiite smågrejor här o var..

4,5 fönster är tvättat o sovrummet o rummet så gott som färdigstädat.. resten av städningen får jag fira midsommar med.. men det gör inte så mye för när allt är borta så går det ju fortare än när man måste hålla på o flytta kartonger hittan o dittan..

Frågan är om jag hinner åka på specialen i morgon.. i och för sig så har jag svårt för att komma igång med något hemmavid på morgnar o förmiddagar.. så troligtvis kommer jag inte att vara speciellt aktiv innan 13-tiden.. o utställningen börjar 10.. kanske kan jag ändå åka o titta en stund.. 18 ska jag hämta hyrbilen.. o sen har jag ju hele natten på mig att packa det sista..

Nog för att jag är glad i husdjur.. o jag brukar dammsuga lite nu o då.. men jag fundilerar var alla råttor kommer ifrån.. stora som katter är dom o springer överallt framför föttera på mig.. tur i alla fall att dom inte hugger i mina fossingar..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Skåp förökar sig om nätterna och kartonger packar ur sig bakom ryggen på en... det är inte så lite fräckt av dem. Men så är det!

Detta med att inte få nåt gjort på morgon och förmiddag dras jag också med... vet inte hur man löser detta lilla problem. Men vill gärna veta!

Postat av: Visionary soul

Efter flera flyttar under några år lärde jag mig - till slut - att städningen både tar 10 gånger längre tid än man tror är möjligt, och lämnar en helt slut och med inflammerade muskler... ;-) Det kan fastna skit på de mest oväntade ställen, och den skiten syns bara när man har tömt stället på möbler och prylar. Dumt är det!

Men vad spännande när du får bebo ditt nya ställe! :-) En massa nya vrår där du kan kan gömma helt nya minnen! :-)

2006-06-17 @ 20:55:33
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Excessa

Nina.. kommer du på nåt bra tips om hur man startar morgnar o förmiddagar så tar jag tacksamt emot dessa..

VS.. Har flyttat mycket ända till jag kom hit.. men jag har aldrig bott sÅ länge på ett ställe.. o har nog förträngt hur flyttstädning är.. ;-)
Jo, det är spännade o rena rama upptäcktsresan.. bara det att möta människor i trappen o på gården.. Kuligt! :-)

2006-06-20 @ 21:15:32
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback