UIK får klara sig..

.. utan jagets inblandningar idag.. är helt enkelt alldeles för trött för att engagera mig..
Första veckan här var det väldigt lugnt på kvällarna men de senaste sena kvällarna har det spolats o gåtts i dörrar.. jag har blivit lite irriterad men hur ska man kunna veta vem som stökar o bökar när det är 4 våningar.. I eftermiddag gick det upp en liljeholmens.. förmodligen är det såna som ska flytta den sista.. o visst måste de få städa klart..

Färgbutiken vid busstation var som bortblåst idag.. eller också såg jag den bara inte.. Ibland händer sånt mig.. även om saker o pinaler står mitt för ögona så ser jag dom inte.. kanske det handlar om selektivt seende.. Men det ordnade sig ändå.. Färg o tapet på Västerslätt låg efter vägen så jag tittade in där.. hittade ett medel som verkade bra men tålade mig en stund till ett proffs kunde svara på min fråga.. Killen jag pratade med föreslog att jag skulle slipa golvet o lacka om det.. Nej, tack! sa jag.. jag vill bara fräscha upp det eftersom jag har flyttat.. o till det dög flaskan jag höll i alldeles utmärkt.. hmm.. vad ska de med butiksbiträden till när man ändå tar rätt själv.. ;-D
En kvart tog det att göra klart så nu känns det som att jag så gott som lämnat stället..

Fast jag fick nästan lite ångest.. lägenheten är Väldigt charmig o om (När!) den renoveras så kommer den att bli underbar.. en liten tår smög sig nästan in i ögat..

Avsked gör mig nästan alltid lessen i ögat.. o visst är det lite sorgligt.. men jag har valet att tänka framåt o det gör jag..

Kikade på nätet efter katter idag.. tror jag är inne på en norsk skogskatt.. vill ha en mjuk o go päls att goosa med.. men än så länge är det bara fundileringar.. behöver få bort lite kartonger.. fast i och för sig.. så länge jag har dem kan ju katten leka kurragömma hur länge som helst.. o ska jag ha katt så vill jag fixa ett nät på balkongen så den inte råkar sta o trilla ner.. eller himska tanke, rymma..

UIK klarar sig förresten alldeles utmärkt utan jaget.. Moström gjorde visst mål redan efter 3 minuter.. o Mäkinen efter 39..  =o)

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Nu blir jag orolig, hoppas inte att min favoritfärgaffär har försvunnit...? Får ta en tur dit och kolla. Men det var ju kanon att du hittade precis rätt golvmedel, även utan assistans! :-)

Man ska nog fälla någon liten tår när man flyttar från ställen där man hunnit stapla minnen... sorgeprocesser är bra, när de är sunda. Det är sunt att ha separationssorg från en lägenhet (hoppas jag, för annars är jag också knäpp! ;-))

Postat av: Excessa

VS.. jag var bara på framsidan av busstation.. o enl kartsökare så ligger färgaffären på andra sidan.. så den ligger nog kvar :-)

2006-06-29 @ 19:19:44
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback