Ibland tjorvar det..

.. som till exempel i dag.. o igår.. o förrgår.. Jaget hade tänkt skicka MMS från mobilen till bloggen men mobilen har varit VRÅNG.. den har bara sagt: Det finns inte tillräckligt minne! Jaha *suck o fundilerande*

Raderar bilder.. Nähej, det räcker inte..

Aha, batterinivån är låg.. laddar batteriet.. Nähej, inte det heller..

Undersöker mobilen från utsidan till insidan.. hittar Inställningar.. o Minneshanteraren... Jaaa, den rensar jag.. Nähej, bara jagets hövve som blir tomt.. på idéer..

Aaah, sätter in några kronor på mobilkortet.. Nähejdå, inte ens det räckte..

Börjar fundilera på hur dyrt det egentligen kan vara att skicka MMS direkt till bloggen.. men det kanske inte alls är där problemet ligger..

Blir less o stänger av mobilen o tar ut både batterie o kort.. Nollställer hela snabla luren.. o se det hjälpte..

Oki, några fina kort förlorades.. men inget är ju för evigt..  o allt är förgängligt.. kort kan tas igen.. på något annat som behöver kommas ihåg en stund.. lite annat försvann det med.. men det är nog sånt jag inte behövde..

Korten har inte knivskarp skärpa.. men det är inte det jag är ute efter.. det är nog lite känslan jag letar.. att kunna vara ute o skicka en bild.. komma hem.. veva igång datorn när jag känner för det.. o fortsätta i den känslan.. detta varandet i nuet.. det sköna nuet..

Gnällkäringen är borttrollad.. o leendet smyger sig på igen..

Tulipanerna skickades från mobilen.. o fler bilder kan komma.. precis när som helst.. =o)

Kommentarer
Postat av: maleandro

Tack för din jättefina kommentar, den värmde oerhört.....och fick mig att känna mig lite bättre :-))

Postat av: En liten tant

Beundrar din uthållighet! Själv hade jag nog lagt mobilen i botten av tulpanvasen!

2006-03-01 @ 22:58:05
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Excessa

maleandro.. Åh, Tack! Det gör mig gott att höra! O jag tror att våra vänner som inte längre finns här fortfarande tänker på oss ibland :-)

En liten tant.. Mobilen var allt på väg att åka i både det ena o det andra innan jag fick till det.. =o) Men ibland lönar det sig att vara lite vrång o envis så nu kan jag.. eller.. jaget kunde i alla fall igår.. :-)

2006-03-02 @ 20:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback