Är det jag..

.. som plötsligt tagit av mig skygglapparna o öppnat ögon som varit stängda.. eller är det ovanligt många katastrofer just nu.. eller är det media som valt att fokusera på just de som gör så ont..

Lilla Bobby..
Shaun, 5 år, som enligt rätten är för liten för att säga vad han vill..
Barnhemsbarnen som fortfarande lever i samma skräck som för 10 år sedan..

Dessa är bara en liten liten del av allt sorgligt som barn råkar ut för.. Fast de råkar inte ut för det.. Människor i maktposition utför saker som gör att barn får skrynkliga hjärtan.. Ett uttryck som jag lånar av en liten tjej som jag önskar allt det bästa i livet.. Lek, skratt o fnitter.. lugn och ro.. Trygghet..

Det känns som att jag inte orkar ta in så mycket mer just nu.. det gör så fruktansvärt ont.. så att ens försöka beskriva det går inte..

Det är så lite jag kan göra..


Smyckar mig jag närapå aldrig.. men Vendetta har en skön idé som inte kostar så mycket.. o några säkerhetsnålar har jag nog.. att forma till ett smycke.. o skänka mina tankar till alla barn.. oavsett hur lång eller kort, stor eller liten, ung eller gammal Du är..
Säkerhet.. Säkerhetsnål, som en symbol för BARNS RÄTT TILL SÄKERHET i vårt samhälle.

I lagboken är alla brott graderade i olika straffskalor.. o preskriptionstid finns för de flesta..

Men Ärren kan inte graderas.. o försvinner inte.. förhoppningsvis kan de blekna lite..

Omtankar.. o Säkerhetsnålar.. det enda jag mäktar med just nu..

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Nu har jag skrivit om pinnen du gav mig. Godnatt!

Postat av: Excessa

Har läst o tackar för handboken, prexis vad jaget behövde.. Det var Strålande!

2006-05-12 @ 19:51:19
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback