Att vara efterklok..

.. är väldigt enkelt.. i alla fall när det handlade om i morse.. Visst var det grått, men regnet hängde inte i luften.. o visst var det lite svalt, 5-6oC men det var inte kyligare än föregående morgnar.. Men jag huttrade mycket mer än jag brukat göra.. o lederna protesterade när jag böjde på dem.. speciellt knäna.. o ryggen.. o axlarna.. ja, egentligen protesterade hela kroppen..

Men glatt (?) tog jag på mig långkallingarna o tjockkoftan innan jag trampade iväg.. ska nog sätta VF som mellannamn.. Vägra Frysa.. fast kläderna hjälpte inte mye denna dag för jag var ännu kyligare när jag kom till jobbet.. när vi började jobba satt C i t-shirt och jag med uppvikt koftkrage o hade också tagit på mig en väst för att försöka få upp värmen..

När jag satt o åt lunch så smakade inte maten något över huvut taget.. den som hade känts stark i går när jag provsmakade.. o plötsligt gick det upp ett litet ljus.. månntro jag har feber.. med hjälp av eftertänkande så var/är det nog så..

Utan tanke på att försöka härda ut resten av dagen så sa jag tack o hej efter lunch.. för ingen tackar mig om jag sitter där huttrande med en känsla av sjögräs i hövvet o bomull i öronen..

Somnade vid 14-tiden o har sovit till 19,30 ungefär.. med endast ett kort telefonavbrott med hon som bor i min lägenhet att vi delar junihyran.. måste bara kolla med hyresvärden att jag verkligen får nyckeln tidigare också annars annars är det ju ingen vits.. hon frågade också om jag ville köpa det väggfasta köksbordet (som var superläckert!) men pengarna räcker inte till allt.. Idéen tar jag dock med mig till en annan dag..

För inte så länge sedan kändes 3 månader som en halv evighet.. o 1 dygn som en sekund.. Nu har de där 3 månaderna blivit till 2,5 vecka.. o dygnet har omvandlats till 3 veckor..

Är en verkligen sekund alltid lika lång.. vare sig den tickar fram i ett atomur eller i tidskänslan hos jaget..

Jag inbillar mig att jag sällan har feber.. eller har jag förut varit vrång o inte tagit hand om mig.. tagit mig igenom en dag i taget.. trott att jag måste göra allt för att inte andra ska få merjobb om jag åker hem när jag inte varit frisk..
Men hur kul är det att jobba med en som ena stunden går på halvfart o i nästa stund inte är närvarande.. speciellt effektivt blir det inte..

Det känns som 13 grader här inne men enligt termometern är det 21oC.. o jag fryser.. Ska packa in mig i täcken, filtar o bulla upp med kuddar bakom nacken.. o fokusera omtanken på jaget..


Tycker jag synd om mig? Nej! Jag får lite tid, några dagar, att vila, vila, vila.. o sova, sova, sova.. Har mat i frysen o var en kortis till affärn o köpte varmkorv o grovt varmkorvsbröd, mjölk, hårdbröd o toapapper..

så de närmaste dagarna blir stillsamt tillbakalutande.. för feber ska man inte leka med..


Kommentarer
Postat av: Gsan

Tack!

2006-05-18 @ 23:10:05
Postat av: Gsan

Dina ord värmde mig, har känt kylan på mer än ett sätt ordet tack , skriver jag av tacksamhet för orden du skrev till mig, hoppas dom värmer dig en stund. jag menar det, tack...mvh G

2006-05-18 @ 23:31:46
Postat av: Excessa

Gsan.. Dina ord värmer och jag kommer att spara dem hos mig! Återkomma till dem när dagarna känns tunga..
Små små ord med omtankar.. Betydelsefulla!

Postat av: Lena

Krya på dig allt vad du kan nu...gör allt sånt där som manmårbraavgrejjer...titta på filmer, drick varmt, gott, mycket, ät gott och mys...Kramen till dig!

2006-05-19 @ 16:20:58
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Excessa

Lena.. Tack det ska jag.. o slumra till både nu o då allteftersom behovet gör sig påmint.. KRAAM!

2006-05-19 @ 18:55:44
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback