Ingen dag..

.. är den andra lik.. I går kväll tog det nog en kvart att logga in men idag verkar det gå som en dans.. =o)

Skulle egentligen bara kolla mejlen men hittade lite fredagspyssel på
Språkmakargatan..

Visst visste jag någonstans i minnet att jag är ett fredagsbarn.. men för säkerhets skull kollade jag upp det på den här sidan..

FREDAGSBARN är god och givmild och gör gärna gott. Den som är född på en fredag, är kärleksfull och trofast. De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur med kärlek.
Fast det stod inte nÄr jag turen skulle/ska komma.. =o)

Om jaget tänker igenom saker tänker jag inte avslöja för allmänheten.. Men till återkommande besökare o bloggvänner kan jag ju avslöja att hon inte fick speciellt mycket godkänt.. =o)

Och till er besökare som ogillar svårlästa texter; Välkommen! Jagets texter är jämförbara med en barn/ungdomsbok o populärtidning.. alltså lättläst.. o lättläst..  =o)
Analyserandet gjordes hos LIX.. det var bara att kopiera o klistra in.. Lätt som en plätt utan att ha behövt tänka igenom saker o ting..

I Språkmakargatans äldre kvarter hittade jag en till test; Vilken kvinnotyp är du?  hmm.. undra vad de hade för förebilder när de gjorde testen.. jaget känner sig inte alls som någon "Viktigpettra"..

O om inte mina popcorn hade varit alldeles för utgångna så hade jag poppat till det lite.. nu blir det nog bara till att vara lite soft i soffan.. hmm.. fundlirerar på om det är kylskåp o skafferi som förvränger bäst-före-datumen.. det är nog bra att jag ska byta kylskåp snart..

Uppdaterat;
Lånade en bok igår, Smärtans barn av Waris Dirie, och väljer nog att tillbringa resterande kväll med den.. Redan de första meningarna fångade mitt intresse.. troligen kommer det att göra ont att läsa den men jag tror att det kommer att ge så mycket mer än det..

Smärtans barn

För någon månad sedan köpte jag "Ta vad man vill ha" av Louise Boije af Gennäs.. Har lyckats ta mig igenom 62 sidor på lika lång tid.. Inget ont om författerskan, jag känner inte henne, men själva boken är så långt från mig att det känns som en pina.. O för den delen så mÅste man inte läsa slut på en bok man börjat på!

Kommentarer
Postat av: Lena

Tack för intresanta länkar, blev full i skratt när jag satte in min text, den senaste livskvalitén...

Postat av: Excessa

Vassegoo! Fick mig allt ett par skratt jag oxå i fredags.. Befriande =o)

2006-05-07 @ 15:38:03
Postat av: Lena

underbart...jag har kollat med flera av, mina texter och det är av varierad karaktär må jag ju säga...

2006-05-07 @ 18:57:40
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Excessa

mm.. och det är väl så vi är.. varierande.. för ingen dag är ju den andra lik..

2006-05-09 @ 05:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback