Jag vet inte..

.. hur jag hittade Livshandboken..  men det spelar mindre roll.. Har läst en del o det får mig att fundera..

Funderingar är bra.. förhoppningsvis början till förändring.. Positiv förändring..

En artikel fångade mig speciellt.. Så lockar du fram dina välbehagskänslor.. Så nu ska här tränas.. Känna, Följa, Hålla kvar och Förstärka..

Hittade för den delen också en förklaring på en av mina katagorier.. handlar tydligen om vetenskap o observation o förklaringar..
Men eftersom jag inte är det minstaste vetenskaplig så behåller jag den ändå.. för ordet låter positivt i mina öron..

Kommentarer
Postat av: Inga

Exakt hur det ska gå till kan väl diskuteras men det kan aldrig vara fel att träna sig själv att uppmärksamma det goda runt omkring sig och det som ändå är positivt.

Sen kan kanske en sådan uppmaning kännas som ett hån för den som är drabbad av något stort elände eller befinner sig i depression.

Du får rapportera hur / om det funkar!

Postat av: Excessa

Inga.. Ja, det finns mängder med förslag att diskutera hur man hittar positiva saker om och kring sig.. kanske framför allt hos sig själv.. ibland kanske det också handlar om att påminna sig själv om det braiga.. det Glada..
Sen kan det vara svårt att hitta verktyg om man inte vet att verktygen finns där.. speciellt om man är, som du skriver, drabbad av något stort elände eller i en depression.. sådant behöver tid på sig.. tid att komma tillbaka.. och det jag har den största respekt!
Själv letar jag både här och där efter verktyg.. och när jag hittar något så tar jag till mig det som känns meningsfullt för Mig.. resten lämnar jag.. o försöker att inte spilla ork på irritaion om att det eller det inte är rätt eller aldrig kan fungera..
Tack för att du skrev för det får mig att fundera på hur jag formulerar mig.. o det är nyttigt för mig.

2006-05-22 @ 18:21:48
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: flasknosen

Hej svejs!
Nu har jag läst ikapp och har som vanligt fått en hel del att tänka på. Ligger efter med allt bloggläsande, pollenskrällena gör mig så trött fortfarande.

2006-05-22 @ 21:46:23
URL: http://flasknosen.blogg.se
Postat av: det handlar om mig

Hej
Vilken bra länk !
Den ska jag utforska :)
Hopas det är bra med dig . KRAM

2006-05-22 @ 22:18:24
URL: http://www.4onlyme.net/
Postat av: Excessa

flasknosen.. Hoppas det är positiva tankar du fått att fundera på.. o hoppas att pollenskrällena ger sig snart så du får tillbaka lite ork.. KRAM

det handlar om mig.. Utforskningar är spännande.. såg ett program om mumier förra helgen o var nästan sugen på att söka jobb som det, men misstänker att de tillbringar dagarna i mörka gångar med sällskap som spindlar, ormar o andra små mysiga kräldjur.. huuua mig.. håller mig till håriga djur jag.. =o)
Jo, det är bra med mig! KRAM

2006-05-23 @ 18:53:45
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Livshandboken hittar jag med jämna mellanrum... läser... och glömmer igen... till nästa gång jag hittar den och läser igen... och glömmer.

Men den är bra!

2006-05-25 @ 10:41:19
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. Vad skönt att jag inte är ensam om att glömma.. o återfinna.. *L*

2006-05-26 @ 12:10:34
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback