Lyssnar på radion..

.. o Björn Kjellmans tankar om de som gick vidare/inte gick vidare.. hans ord om att ett bidrag kändes mekaniskt utan känsla får mig att reflektera..

Jag söker inte perfektionism.. oavsett om det handlar om röster eller hur sångaren ser ut.. det jag letar efter är något som berör.. oavsett om jag förstår orden eller inte.. för mig spelar det ingen roll om tonerna är klockrena.. när de nyss spelade Carola 1991 med Främling så var sångkänslan en helt annan än med dagens bidrag.. Oki, hon har en bra pipa o träffar varenda ton klockrent (tror jag).. men jag saknar känslan.. det är en mask jag ser och hör..

Oavsett om vad framträdandet handlar om så letar jag efter engagemang och känsla.. en halv sekunds eftertanke i framförandet.. Gör jag det här för att det är Roligt o för att jag känner för det.. eller handlar det om prestation.. att slå sig för bröstet o vara duktig.. slå ner på andra o tycka sig själv som bäst o vinnare..

Ja, Nu kom jag på vilket Ord jag letade efter.. någonting som vi alla behöver.. något som är LivsNödvändigt oavsett var vi är..

GLÄDJE ! ! !

Glädjen i att stå på en scen och dela med sig av något man tror på..

Tacksamt tar jag emot toner som lockar och berör..


Visst är det tur
att det finns
så många variationer.

Kommentarer
Postat av: Inga

Så är det!!
Du beskriver det så bra varför Carolas framträdande kändes ointressant och dött. Hon ser verkligen ut att vara täckt av en stel mask hela hon. Då spelar det ingen roll hur låten är eller om alla toner kommer rätt.

Postat av: Nina på Johangården

Carola presterar bara nu, det är ingen glädje kvar i henne längre. Hon vill bara vara störst, bäst och vackrast nu och bryr sig inte om annat än det och pengar.

Men...

med glädje och lite ödmjukhet kommer man längre.

2006-05-19 @ 15:02:51
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback