Möten..

.. ger olika energier..

I fikarummet i morse var det fullt med människor.. o ett enda sammelsurium av ord som blandas med varandra.. men jag hör inte vad den som sitter närmast pratar om eftersom han är lite dämpad o verkar eftertänksam i sina ord.. enstaka ord från en gäll röst vid ett annat bord når mig i stället.. Blir istället  sittandes i min egen lilla värld.. betraktar ansiktena omkring mig.. önskar nästan att det funnits 2 fikarum.. ett för de glada skratten o ett för tystnaden och det stillsamma samtalet.. o så fick man välja rum efter just det sinnelag man har den dagen..

Förmodligen är det 10 års arbete på dansrestaurang o diskotek som rört ihop hörseln för jaget.. men det gör inte så mycket för då kan jag ju idag välja vad jag vill höra och inte höra.. ;-)

Var iväg på vovveträffträningen o hoppades jag skulle få gooosa lite med en puppy.. tyvärr var de inte där men 2 kvinnor träffade jag..
Den ena med en gäll röst som frågade o pratade o klagade i samma andetag.. hon är inte 30 fyllda men har en sån där snörprynka runt mun.. o allt ska gå i 110 men det verkade inte som att hon visste åt vilket håll..
Den andra något äldre med eftertänksam röst o förklaringar att vi gjorde, och gör, så gott vi kan med de kurser o tävlingar vi anordnar.. tacksam för all hjälp hon får..


Efter påtryckningar från den gälla så lovade jaget att vara tävlingsledare en lördag i juli.. men det var inte för hennes skull som jag lovade.. utan för den eftertänksammas skull.. hon som tacksamt tar emot hjälp utan att tränga sig på.. så nu behöver jag allt läsa på lydnadsklass 1,2 o 3.. för det är några år sedan jaget var i tävlingsringen.. Men det går nog bra för jag kan ju ha en liten fusklapp i handen om vilka moment som ska göras..

Ringde i morse till bilens proffsverkstad o sa att jag tror att drivaxeln är lite trött o sliten o frågade om priset.. ja, cirkus nästan fem tusen enkronor kostar det.. *suck* men verkmästaren sa att jag ska komma med bilen för en förundersökning på fredag morgon.. huvva.. känns nästan som inför ett tandläkarbesök.. o såna är inte kuliga..

Egentligen är det nog bra att bilens förra verkstad stängt för på proffsverkstan kan man dela upp betalningen på 4 månader.. något sådant var det aldrig tal om hos förra värkmästaren..

Fick lön idag o den var bra mycket bättre än jag väntat.. tyvärr dröjer lönebeskedet till fredag eller måndag.. jag är väldigt nyfiken på om de rättat till de felaktiga lördagstimmarna.. de 2 timmar jag var en lördag fick jag bara timlön * 4.. i kollektivavtalet ska det vara månadslönen/72 * 3.. o det är nästan dubbelt upp.. Pratade med C idag om det o hon såg ut som ett frågetecken.. skrev ut kollektivavtalet o visade.. Hon har också fått fel o hade ingen aning om att det var fel..
Visst förstår jag om den mänskliga faktorn gör fel men det går ju att rätta till..
Förut när jag ringde T o frågade så var han ännu mer frågande.. Är du med i facket? Jo, men det kostar ju bara o jag förlorar på det.. Jag kan inte allt o visst har vi både skyldigheter o rättigheter men läs lite i avtalet.. han blev positivt överraskad..

Ja, det var en bra dag i dag med trots att jag har varit trött som en gnu.. fast jag har inte den minstaste aning om de är trötta eller inte.. när man ser dem på savannen så verkar de ändå rätt pigga med ögon som spanar både hittan o dittan.. men det kanske är det som gör dem trötta.. spanandet o rädslan för rovdjuret..

Vad tar jag med mig från dagen idag?
De gälla rösterna kan jag inte göra något åt.. eventuella bitska kommentarer skulle, känns det som, förmodligen inte ge den minsta effekt o de verktyg jag har här o nu känns som att de skulle vändas mot mig..

Vänder istället spegelbilden mot de eftertänksamma..
o förhoppningsvis har jag gett några ringar på vattnet i form av lite kunskap..

o så hoppas jag att jaget i alla fall försöker komma ihåg att hon har tvättstuga imorgon.. =o)


Kommentarer
Postat av: En liten tant

Jag önskar mig också två fikarum ibland. Fikastunden kan emellanåt kännas som ytterligare en arbetsuppgift.

Postat av: Excessa

En liten tant.. Ja, ibland kan fikastunderna mer bli en påfrestning än en stunds avkoppling.. Men tack o lov så är det ju inte alltid så..

2006-05-26 @ 12:06:57
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback