Energi..

.. .. flödade och jag fick lite gjort.. tvättstugeunderhållning samt badrumsstädning från golv till tak.. tog en biltur, trots snöblask, och uppdaterade kylskåpet lite.. När jag borstade och sopade bilen från snön så njöt jag ända ut i fingerspetsarna.. för jag ser resultatet.. bilen blir snöfri.. Lika är det med tvättstugan.. jag både ser och känner att det jag gör ger resultat.. och jag njuter av att vika ihop rena torra kläder o doften får mig att må bra.. Städningen kan jag väl inte säga att jag njuter av men det blir resultat som jag kan se och känna dofterna av.. o såpdoften är en skön doft..

Fundilerar.. vad vill jaget.. egentligen.. vill hon leva själv.. nej.. och ja.. efter många års självgående så har hon skapat egna rutiner..men rutiner är ju inte för evigt.. och att vakna tillsammans med någon, som man förhoppningsvis, tyck om kanske skulle kunna vara en underbar dag att vakna upp till.. men så kommer den där glasbubblan upp.. det känns tryggare att sitta där, i en skyddad värld, och se resten av befolkningen gifta sig o så småningom skilja sig.. o se, när de skiljer sig så blir de ledsna.. o ledsnad vill hon undvika.. Men tänk på så många underbara stunder de hade i början.. och mitt i..

Själv skulle jag, om jag kunde lösa det praktiska, inte tveka en sekund att skaffa en ny, annan, vovsa.. och ändå vet jag att jag har begränsat antal år med en hund.. ibland blir det bara några år men det kan också bli 8-10 år fyllda av underbara stunder.. Men sak jag vet med säkerhet: Jag inte har den minsta susning om hur lång tid jag får med en vovsa..
Varför är det då så svårt med människor.. lika och samma är det ju även där.. jag vet inte heller där vad som kommer i morgon.. eller hur länge det händer.. Förmodligen handlar det om ord.. ord som gör ont.. och mycket handlar det nog om självkänsla.. en vovsa älskar mig för den jag är.. både när jag är okammad och ovaken..

Hmm.. jag får nog jobba liiite mer med självkänslan.. För jag älskar leenden.. både att ge och få.. och leenden får människor att bli vackra.. ja, till o med jagor blir vackra..

Musik ger mig också ungefär samma känsla.. en känsla av njutning.. just nu sjunger Martin för mig.. I can´t get you out of my mind.. hmm..  

Från albumet: Last man standing
Skriven av E-type / Mud
 
Here I go again it's time for me to fade away
Here I go

Here I go

It's time again to let the storm rise and I'm waiting
here with great expectations and I know
You call it what you want
but for now I'm standing tall
and I'm here to get it all
give me your best shot or go

You gotta move on
You better believe it
And you'll find out this is the time of your life
You gotta move on
You better believe it
You can be sure this is the ride of your life

Here I go again, It's time for me to fade away
I'm out of here I go again, I've lost the game
And no one is to blame

Here I go

So time waits for no one and I only get a chance
to be on top of the world and you know
If you want to move on
you will have to be strong
'cause it won't last long
you will reap what you sow

You gotta move on
You better believe it
And you'll find out this is the time of your life
You gotta move on
You better believe it
You can be sure this is the ride of your life

Here I go again, It's time for me to fade away
I'm out of here I go again, I've lost the game
And no one is to blame

Here I go

So time is running out I feel I have to let you go
And I know
5... 4... 3.. no one is to blame 2... 1... Ignition
Here I go... Here I go...
Here I go again baby
Here I go... Here I go...
Here I go again baby

Here I go again, It's time for me to fade away
I'm out of here I go again, I've lost the game
And no one is to blame

Here I go


Btw.. längtar litte till måndag.. =o)

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Bloggarväninnan som jag träffade i onsdags, hon sa så här, om sitt lyckliga äktenskap: "om min man just nu skulle hitta någon annan, eller av någon anledning tröttna på mig... så skulle jag ändå inte ångra för en sekund att jag valde att leva de här åren med honom!" Hon uttryckte en förmåga att leva med det som ÄR, mer än det som kanske... eventuellt... i värsta fall, skulle kunna bli... Eftersträvansvärt, tycker jag. Är det bra just nu, så är det bra helt enkelt. Inget annat. Inte en massa ifrågasättanden... rädslor, osv... det är dit, till det läget, man vill. Vi vill, både du och jag, tror jag. Tillit. Till nuet.

Postat av: Nina på Johangården

Önskar verkligen att du kunde ha en underbar vovsa igen.

2006-11-13 @ 18:03:03
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

VS.. om vi upprepar det som din bloggarväninna sa så tror jag att vi till slut kommer dit.. för vi kan ju egentligen inte vara någon annanstans än Här och Nu! Låt vårt motto bli; Vi Kan! Vi Vill! Vi Vågar! :-)

Nina.. Tack! Jag med..

2006-11-13 @ 20:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback