Hårbollarna..

..lät mig sova länge idag.. först vid 8 började gammelhårbollen vänligt småyla för att tala om att han minsann var rätt hungrig.. lillhårbollen var inte riktigt lika hungrig så han hoppade upp i la sig bredvid mig.. men lite serviceminded är han för han hade med sig min ena fårskinnstoffla.. Sen blev det morgonprommis o frukost.. Lurade sen i soffan ett tag o tittade lite på en maratonvisning av ett designertävlingsprogram på 3:an..

Lyfte gumpen från soffan o tog ett halvvarv runt sjön.. o jag är glad att jag kom ihåg att ta med mig hårbollarna..

Det är stor skillnad att vara ute med ett par lejonmadammer o ett par gula hårbollar..
Lejonmadammerna är väldigt uppmärksamma på vad som hörs i skogen runt omkring en.. ofta stannar de o tittar in bland träden.. själv har jag många gånger försökt skärpa öronen o lyssna på vad de lyssnar efter.. men inte hör jag nåt.. hmm.. kanske skulle det underlätta om jag tog ur öronsnäckorna..
De gula hårbollsherrarna däremot går med nosen i backen o letar dofter som vackra tikar lämnat efter sig.. fast ofta hittar de dofter efter rivaler o då måste de skvätta lite grann så att de andra får veta att de gula hårbollherrarna nu är på besök i grannskapet.. jag misstänker att de knappt skulle märka om en älg kom studsande över vägen.. Fort ska det också gå.. det är ju i o för sig gott eftersom jag ju får en rask promenad.. o det är visst nyttigt för blodcirkulationen.. men de vill gärna ha kopplet sträckt o jag gillar inte riktigt sträckta koppel.. för mina armar blir så långa då.. o jag vill inte ha armar som når ner till knävecken.. fast i o för sig så skulle ju det kunna vara bra emellanåt.. det blir inte så långt ner att knyta skorna.. o armarna kommer räcka till nu när jag börjar bli mer o mer närsynt, eller är det långsynt det heter, för jag kan ju hålla tidningen på så långt håll jag behöver o då gör det inget om jag glömt läsglasögona någon annanstans.. Fast på jobbet blir det lite problem för flyttar ajg stolen längre bakåt så måste jag slå bort en yttervägg.. o då kan jag gåsta o hamna 3 våningar ner.. o sladden till headsetet är inte så lång..

På promenaden funderade jag lite hit o dit.. ibland får ju intervjuoffer frågor om vad de tror att de gör om 10 år.. hahaha.. hade jag fått den frågan för 10 år sedan så hade jag inte ens i min vildaste fantasi kunnat hitta på att jag skulle vara där jag är nu.. då hade jag kanske sagt att jag bott ihop med någon bonde, haft kossor, hästar, får, grisar o höns.. att jag skulle vara tillhöra det fack jag är i fanns inte ens i mitt ordförråd.. Livet är allt bra roligt ibland.. eller rättare sagt för det mesta.. Fast det är bra att även svackorna finns för hur skulle jag annars kunna uppskatta de dagar som är leende..


Snablar också.. det är lördag och jag är ledig.. o ändå längtar jag till måndag morgon.. Upgrade your email with 1000's of emoticon icons


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback