Huvudet..

.. lever sitt alldeles egna liv ibland och associationerna kan bli lite tokigt galna.. I morse bad jag bv2 skicka iväg några brev men när hon kom till våg- och frankeringsmaskinen såg hon ut som ett frågetecken.. - Va, är det ingen som har visat dig hur vågen fungerar, sa jag o reste på mig.. när jag kom runt mitt skrivbord så vet jag inte hur det blev men jag sa - Så här fungerar vågen.. o så sträckte jag ut armarna o bockade mig o sträckte på mig några gånger.. Jag hann tänka en tusendels sekund att hoppas hon inte tar illa upp.. Men det gjorde hon inte för efter någon sekunds ansiktsuttryck vad håller du på med så brast både hon o de andra två ut i gapskratt.. o det var ett gott skratt som bubblade upp flera gånger under dagen.. hmm.. undrar om jag har tittat lite mycket på sport månntro..

Lunchen blev väldigt trevlig med många leenden.. hmm.. associationerna lever sitt eget lilla liv där också, men det får de nog göra ett tag till.. o vad jag associerar till behöver ju inte alls stämma med vad någon annan tänker på.. hmm..

Var iväg o träffade lejonkompisarna och blev hjärtligt mottagen.. åh, det är så underbart med hundar för tycker de om en så visar de det på alla sätt de kan.. men det var också en nykomling där.. en liten ursöt valp, Z.. mysgoosig o pussig var han.. o så hade han sylvassa tänder men det gjorde inget..

Jag är glad jag har mina lejonägarkompisar för jag får gärna hålla i ett koppel både här o där.. o så får jag gärna träna med D när matte inte orkar.. o P vill väldigt gärna luta sig mot mina ben o bli kliad bakom örat eller på ryggen.. o idag blev I mycket glad när jag spelade lite boll med honom, o smög på bollen, o dribblade, o när jag sprang (?) ifrån han så kom han efter o lurade på mig kom o ta mig om du kan.. Kanske att jag kan bli lite kompis med honom också så småningom..

Så länge vi har kvar lokalerna vi sitter i nu så kan jag inte ha med någon hund eftersom flera är allergiska.. men om vi blir tvungna att flytta.. hmm.. då kanske det skulle lösa sig.. Fast jag vill egentligen inte flytta därifrån eftersom de fika- och lunchkompisar vi har är mycket trevliga..

Hmm.. undrar om jag skäller, ylar eller gnyr på nätterna..

Kommentarer
Postat av: Inga M

Det kanske finns hunddagis att lämna in hunden på när man är på jobbet?

Postat av: Excessa

Inga.. jovisst finns det hunddagis, fast det kostar mer än en dagisplats.. o tyvärr så klarar inte min ekonomi det.. tror jag ska motionera om hundbidrag till alla behövande..

2006-11-07 @ 19:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback