Lovade..

.. mig själv att jag skulle bara diska ett glas.. och en liten kopp.. och det gjorde jag.. alltså diskade bara ett glas o en liten kopp.. sen möblerade jag om i köksbänksavdelningen.. flyttade diskstället till andra sidan o då fick micron ärva diskställets plats.. o plötsligt så har jag nästan 1 meter arbetsbänk.. hmm.. mitt ögonmått är icke att lita på..men lite mycket mer jobbyta fick jag.. Om jag ska vara ärlig så har jag fönstertittat in till grannen längst ner o det var därifrån jag fick tipset..

Sen hade jag ju också lovat mig själv att bara gå ner med en tidning till återvinningsplatsen (soprummet).. och det gjorde jag.. att det sen följde med en påse med plast och metallåtervinning har ju inget med saken att göra.. o att jag gick dit andra gången berodde på att jag glömde just den tidning jag lovat gå ner med första gången.. att det även då råkade följa med annat förpackningsmaterial som hörde till återvinning har icke heller med saken att göra..

När jag höll på att plocka lite här så hittade jag kuddstopp i en säck.. o så hittade jag ett ostoppat kuddfodral.. o jag hade av misstag råkat upptäcka syskrinet som jag glömt bort vars det var.. men jag tänkte att när jag ändå har både kuddstopp, kuddfodral, sytråd och nål så kan jag ju fixa i ordning en färdig kudde.. och det gjorde jag.. Kuddfodralet är vackert men det är så lite jag som det kan bli.. bestämde mig att när den är klar ska jag städa och vädra den o ge den till tant M.. förhoppningsvis känner hon att kudden känner sig hemma hos henne annars får hon säga ifrån.. o det vet jag av erfarenhet att hon kan..

Råkade hitta en laptopväska som jag beställde då för länge sedan när jag hade en laptop.. men jag har ingen nytta av den nu, annat än som dammsamlare.. o jag är allergisk mot dammsamlare.. om det inte är kort på vovsan förståss.. Kom att tänka på att tant M nyligen köpt en laptop.. skickade ett sms o skrev att om hon vill kan hon få den eftersom den inte gör nytta här.. Fick svar att hon tyckte jag var gullig som tänkt som jag gjort.. hmm.. o jag som är okammad..

Tant M och tant M är 2 underbara människor.. o vi tänker ungefär lika alla tre.. trots att vi är födda i olika sekel.. hmm.. heter det ju inte för såå gamla är vi inte även om alla är födda i förra seklet.. hmm.. tappat bort ordet.. men jag vet vad jag menar..

Var på väg att bära upp några tavlor på vinden men ångrade mig.. behöver ta en fundilerare på om jag överhuvudtaget ska behålla dem.. en oljemålning som heter Melonnebulosa Uranus ska jag absolut behålla! Men det är 3 andra som jag är tveksam till.. för dom är inte jag.. och jag vill vara bara jag..

Har läst E´s brev ett par gånger.. blir glad ända in i hjärtat att hon blev glad för nalletanken.. och blir varm ända in i hjärtat av hennes föräldrars varma hälsningar till Mig.. mm.. det är förunderligt att några ord kan värma så hjärtans mycket..

Den som hjälpte mig genom diskning o städning var Gösta Linderholm.. När jag nyss hade fått körkort så gick han varm i bilens kassettspelare.. jag känner varken honom eller hans fru, men det känns som att de letar efter det positiva i livet.. o det gör ju jaget med.. så långt det är möjligt innan skygglapparna parkerar o ger tunnelseendet som är så svårt att ta sig ur..

Men idag är jag glad.. och jag virar in mig i filten av tacksamhetens värme som jag får från mina vänner..

Och än en gång har livet gett mig en underbar dag att bevara i minnet.. speciellt eftersom jag höll löftet till mig själv att bara diska ett glas o en liten kopp.. allt det övriga är enbart en positiv liten bonus..

Livet är allt bra förunderligt underbart.. bäst njuta av det så länge det varar..

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Smart taktik, att lura sig själv lite till att faktiskt få undan saker! :-) Det ska jag göra i morgon... hmm, lite senare idag, menar jag... ;-)

Jag tror att det är "generationer" du menar... om dig och tanterna M...

Och visst blir man alldeles förvånad över hur glad man kan bli av små snälla ord från någon! :-) Jag har haft samma upplevelse, idag... det är alldeles väldigt härligt när livet går till på det viset att man både har tid att bli glad för de små orden, och dessutom har tid att hinna lägga märke till hur glad man blir! :-)

Tror som du, om Linderholms... min mamma har besökt deras galleri/gård några gånger, och det är precis den känslan man får av dem... att jag sedan inte kan med Göstas röst, det är något alldeles annat... ;-)

Postat av: Mette

Men då har du ju massor att starta din Traderakarriär med! = )

2006-11-04 @ 13:59:07
URL: http://akuttvekan.blogspot.com
Postat av: Excessa

VS.. japp, det funkar rätt bra att intala sig att man bara ska göra 1 liten sak.. i alla fall när jag kommer ihåg att tänka så ;-)
och jo, vi är olika generationer men inte riktigt det jag tänkte på.. decennium heter det ju.. kom på det alldeles nu.. :-)
hmm.. då får du leta upp hans texter o sjunga själv ;-)

Mette.. hmm.. där sa du nåt.. =o)

2006-11-05 @ 15:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback