Lunchmötet..

Sitter ensam..lugnt.. i tystnaden är det vilsamt.. tittar på ingenting.. steg kommer närmare.. blickar möter blickar..

- Åh, vad har Du för gott? Är du duktig i köket?
- Är lite lat så det är samma som igår.. Nej, jag slänger ihop det jag har o tar sen fram från frysen..
- Pasta..o tomatsås..? Hur mycket fantasi har du då?
- Nej, pasta och kyckling..gör storkok på helgen så jag har matlådor till veckan.. samma men jag blir ju i alla fall mätt.. Inte alls någe mycket.. inte så roligt att leka själv ju..
- Ja men det är ju huvudsaken.. att bli mätt.. Själv så gör jag ibland pasta med älg och kantareller.. Annorlunda men gott! Förstår dig! Ibland måste man tänka på de mest vardagliga.. själv improviserar jag och kan få till det riktigt intressant ibland..
- Aha, du är ute själv o plockar svamp? Ah, du gillar det naturligt.. mmm..mysigt..
- Jo, men älgköttet får/köper jag från en kompis.. Har flera stekar i frysen som skulle behövas göras nåt av..men jag o äta en hel stek själv.. Ja, men hur kul är det att vara naturlig alldeles själv..
- Du får väl bju nån på middag då! Hmm.. vill du ha sällskap? Kan komma med dig jag..
- Men då måste jag ju städa..hmm.. Vet inte om jag törs.. Är du riktigt säker på det? Kan ju vara farligt ju..
- Jaha, ja då får du väl äta själv då.. hmm.. du får nog fundera på saken.. för farliga saker ska man vara försiktig med..

;-)

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

*skrattar*.... Härligt, kul! Precis sådär är det! :-)

Postat av: Excessa

VS.. Åh, så gott att jag inte är ensam :-)
Men det skulle vara intressant att höra den andres inre tankar om samma samtal.. ;-)

2006-11-21 @ 22:06:44
Postat av: Inga M

Hmmm....jag hoppas att detta var ett samtal med flirtis förstås, fast Du inte skriver det. Han vill nog att Du ska göra iordning älgsteken hemma hos Dig o bjuda honom. Eller också tänker han bara. Han vågar inte fråga för Du verkar så trygg och säker.

Alltså nästa steg blir att säga: "Jag har ett kanonrecept på älgkött. Vill Du ha? Annars kan jag laga iordning och Du kommer hem o äter. Om Du bjuder på köttet så bjuder jag på matlagningen". (Jag har ett antal bra recept på älg förstås om Du behöver!)

2006-11-21 @ 22:17:09
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Excessa

Inga.. hmm.. jag har ju slutat flirta.. men måste erkänna att du har 1 poäng där.. Men jag trygg? hmm.. nej, så uppfattar jag inte mig själv.. behöver kanske en spegel som visar jaget som det ser ut..
Jaha, o jag som mest rör ihop det jag har kommer helt plötsligt o är väldigt mycket älgköttskännare.. tjaa, det kanske kan fungerar.. o nappar han inte på det så får han stå för matlagningen alldels själv..
Har inga älgrecept alls jag så mejla gärna över några är du snäll till excessa(kanelkringla)hotmail(punkt)com
Ja, snabel-a-et ser, faktikst, ut som en kanelkringla om man har lite fantasi :-)

2006-11-21 @ 22:47:37
Postat av: Nina på Johangården

Du Excessa... man kan googla fram recept också.

2006-11-21 @ 23:22:31
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. hmm.. men då kan jag ju inte veta om de är goda ju.. måste ju ha något som garanterat funkar ;-)

2006-11-22 @ 18:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback