Många..

.. steg har det blivit i helgen.. och många sandkorn har det följt med in.. men det gör inget för svansviftningarna, blickarna fulla med bus, pussarna som det inte finns något slut på och allt gos är så mycket mer än några (? ;) sandkorn.. I morse fick jag kliva upp 1 timme tidigare, men det gjorde inte heller något för jag möttes av 2 par mörkbruna ögon och svansar som slog mot garderoben så jag tror halva huset väcktes.. Har inte pratat med matten men fick ett sms att hundarna var glada.. hmm.. klart de var glada efter att ha vart en helg hos mig ;-)

Det märks att benen är lite trötta efter alla steg.. ett tag vart de alldiles skakiga.. eller också var det så bara för att de ville hoppa upp o slänga sig om halsen på någon.. Tack o Lov klarade jag av att hålla dem på backen.. Varför blev vi människor inte utrustade med trafikljus när vi skapades.. alltså för vad andra tycker o känner.. Gult för sånt som är totalt ointressant..Grönt för vänskap..och Rött för Nu bränns det o du vågar försöka.. Men de skulle ju inte varit synliga för alla andra utan bara för en själv, typ som om ett filter så man såg världen i ett annat ljus.. Fast man kan ju inte gå o se så på hela världen utan de skulle bara funka på de människor som exempelvis sitter vid samma kaffebord.. känner mig väldigt oklok jag.. Men det gör inte så mycket..

Annars skulle ju saftblandare funka lika bra.. de kunde sitta fast på öronen o så är det direktkopplade med hjärtat och kroppstemperaturen.. o när man närmade sig någon speciell skulle den sätta igång o blanda.. och om man har lust så kan man koppla in brandbilssirenerna.. Är då den närmade ointresserad så märker man ju det i o med att den springer så fort benen bär så långt bort som möjligt.. eller tar på sig solglasögon och hörselskydd och vägrar både att se och höra..

I morse bestämde jag mig att jag ska sluta flirta.. sen började jag igen.. o så slutade jag.. känner mig fruktansvärt o-klok.. Inte för att jag är dum i huvudet, för det vet att jag inte är.. Nej, jag säger som teskedsgumman.. Göta Petter.. Snablar också.. hade ju inte planerat nåt sånt här innan jag pensionerat mig.. Månntro fk tar emot förskottansökningar..


För att distrahera tankarna lite o göra annat så åkte jag till måndagsträffen.. madammerna som jag haft i helgen var inte där men det fanns andra som var pussglada.. fick också vara koppelhållare åt en 11 veckor underbar liten lejonkille.. o så frågade E om jag hade funderat på kurshållande efter nyår.. Ja.. jo.. sa jag.. o nu blir det nog så.. Så nu måste jag läsa på lite.. och tänka efter lite.. men jag har ju 3 månader på mig så det är nog lugnt.. hmm.. det enda som känns lugnt just nu..


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Vilka funderingar du har...

Postat av: Excessa

Nina.. mmm.. ibland blir det så..

2006-11-21 @ 18:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback