Min nya..

.. dator är egentligen en gammal dator som någon har skrotat.. men för mig är den ny.. o så har den ett cd-hål.. inte för att jag vet vad jag ska stoppa in i det hålet.. men det kanske ger sig när jag får igång den..

Min nya dator har inte en massa program som jag inte törs ta bort eftersom ajg inte riktigt vet vad som behövs för att få en dator att fungera.. men förhoppningsvis fungerar den när jag kopplar ihop skärm, tangentbord och mus.. o när jag kopplat ihop sakerna kommer jag att för alltid vara fastkopplad med skärmen och tangentbordet.. ;-)

Dags att göra slag i saken o se vad som gömmer sig innanför skalet.. Är jag inte tillbaka senast på söndag så kan ni misstänka att jag sitter här o sliter håret av mig.. eller också är jag bara ute på en tur runt en annan stadsdel, eller sjön.. ;-D

Kommentarer
Postat av: atiR

Jodu, det är minsann inte bara att trycka på "on/off"-knappen.

Postat av: Excessa

atiR.. johodu.. den startar när jag drar i snöret.. o det funkar skriva ord på den.. men sen är det stopp för jag vet int hur jag får ut dem i bloggen.. o jag måste leta efter pappir jag glömt var jag lagt.. hmm.. påminner mig om vetekudden jag glömt var jag parkerat.. o den har vart borta 1 månad nu.. Men vilken snabla tur jag inte är bortkopplad eftersom jag fortfarande har gamla datorn kvar *skrattar*

2006-11-10 @ 22:06:40
Postat av: Gsan

Sänder en förstående kram / go helg mvh G

2006-11-10 @ 23:10:18
Postat av: Excessa

Gsan.. Tusen varmaste Tack!
För med den kramen kom förståelsen till hur siffror ser ut i datorer.. alltså en 8:a i verkliga livet ser inte ut som en 9:a i datorn.. o nu funkar det när jag ställde en liten 6:a på hövvet.. *glad*
En varm kram fylld med värmeljus och snöänglar skickar jag till Dig!

2006-11-10 @ 23:46:17
Postat av: Inga M

Det är inte så lätt att komma igång med nya maskiner. Jag håller tummarna att Du inte ska drabbas av "teknikpanik".

2006-11-11 @ 07:35:23
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Visionary soul

*skrattar* Visst vet du att CD-hålet normalt är det ställe där du ska sätta kaffekoppen... ifall det kommer ut en sådan där liten plasthylla med ett hål i, när du trycker på knappen under facket...? Kommer det inte ut någon liten plasthylla, är det bara att hälla kaffet direkt i CD-hålet... ;-)

Visst är det bra att få så användbara tips? ;-) Tur att du har den gamla datorn kvar, du... :-)

2006-11-11 @ 12:23:47
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Excessa

Inga.. Ja, det är litt bisvärligt.. men det ordnar sig nog till slut..

VS.. Waaow.. kaffekoppshållare.. du kan det hära för ajg hade ingen aning om att lådan behövd kaffe.. kanske därför den gamla var litte seg.. hehe

2006-11-11 @ 21:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback