Mina sockor..

.. är oftast i oordning.. mest för att jag är lite lat när jag lägger ner dem i sin låda.. men för det mesta brukar det ändå ordna sig när jag behöver ett par sockor..

Men sockor har det inte lätt.. bland annat för att tvättmaskiner både äter och reproducerar sockor.. för mig brukar sockekvationen sällan stämma efter ett tvättstugebesök.. ibland har det försvunnit en eller flera sockar, OBS, det är enstaka sockar, aldrig sockpar.. o en annan gång verkar det som att en socka som varit saknad plötsligt kommit tillbaka..

Sen har vi ju också dessa sockor som blir fulla med hål.. som om inte ett hål vore nog.. vissa vill visst ha mer än de blivit tilldelade.. hmm.. månntro det är sockar som ledsnat på sin partner o visar det med att göra hål på sig.. eller den andre.. som om allt tjat o gnat gjort ett stort sår i den.. Såna sockor blir inte långlivade tillsammans..
Kanske var det de att de var alldeles för lika som gjorde att det blev nötningar och slitningar.. i slutändan var det någon som var starkare än den andre.. och istället för att bli hackad och malen så valde den andre att gå eftersom det är svårt att prata om förändringar med någon som inte vill förändras.. felbeteendet sitter så djupt rotad att det onormala blivit normalt..

Oskrivna regler gör att man inte ska ta på sig en svart och en vit socka.. för sockor hör ihop i färger.. o har det blitt hål på en så ska man antingen slänga båda, eller laga den trasiga.. hmm..

Jag struntar i de oskrivna reglerna och sitter här med en svart socka på ena foten..och en vit socka på andra foten.. visst ser det lite lustigt ut.. men det är glatt lustigt.. och sockarna får mig att le.. och eftersom jaget tycker om att le så ska hon fortsätta vara lite som hon är..  o i morgon blir det nog också en svart och en vit socka.. för de håliga sockorna lever sitt alldeles egna liv på en planet någon annanstans..

Kommentarer
Postat av: Anne-Maj

Skrattar! Jag skulle bli tokig av omaka sockor!

Postat av: Inga M

Du är modig Du som vågar! Jag väntar fortfarande på att det ska bli modernt med sockor i olika färg. Är för feg för att föregripa något. Det vore en jättebesparing för alla (utom sockbranschen förstås och de är väl med o styr modet så då blir det väl aldrig något uddasocksmode)

2006-11-13 @ 09:59:33
Postat av: Mette

Jag undrar om jag har ett helt par? Jo, de jag köpte förra veckan ...

2006-11-13 @ 12:57:11
Postat av: Blackout

Fräsigt! Jag uddar ofta till det fotledes, många på jobbet tittar men få säger något. Några gånger per år händer det att jag får på tröjan bak och fram med trycket/märket/texten på ryggen och skulle någon kommentera hastpåklädningen säger jag att det ska vara så och blinkar konspiratoriskt :-)

2006-11-13 @ 13:15:16
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Jag vet precis vem som snor mina strumpor och jag kan inte skylla på tvättmaskinen eller torktumlaren.

Det är minsta dotter som snor alla mina saker. Den dag jag står där utan kläder vet jag var jag ska hämta dem. Detta trots att hon har massor med egna kläder.

2006-11-13 @ 18:01:35
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Anne- Maj.. hmm.. du skrattar ju o då är man ju inte tokig..

Inga.. Ja, sockproducenterna kommer nog aldrig att låta udda vara inne.. så vi får välan starta vårat eget mode..

Mette.. o dessa var av samma färg misstänker jag..

Blackout.. Absolut ska det vara som man klätt sig, för förvirrade är vi ju inte.. i alla fall inte jag..

Nina.. du har tur du som kan skulla på någon.. fast det är klart, jag har ju spökena som lånar saker som plötsligt är borta..

2006-11-13 @ 20:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback