Mississippi moon..

fick vi lära oss att dansa idag.. När kursledarna först visar danserna ser de alldilies hoppösa ut att ens försöka sig på.. men när vi väl börjar gå igenom dem så går det..

MISSISSIPPI MOON

CHOREOGRAPHER: Kathy Brown (September 1, 2005) [email protected], 813.661.3054
COUNT: 32
TYPE: 4 Wall Line Dance
LEVEL: Low Intermediate
MUSIC: Two Bottles Of Beer by Lonestar (Intro: 16 counts) (CD Coming Home)
Bud Wiser by Gretchen Wilson (Intro: 8 counts after dialog) (All Jacked Up)
Dog House Blues by Ricky Lynn Gregg (Intro: 16 counts)

ROCK, RETURN, 1/2 LEFT PIVOT, ROCK RETURN, LEFT TRIPLE FORWARD

1-2 Rock back right, return left
3-4 Step right forward, keeping weight on right turn 1/2 left
5-6 Rock back left, return right
7&8 Step left forward, step right next to left, step left forward

1/4 LEFT PIVOT, CROSS TRIPLE, POINT, CROSS, POINT CROSS

1-2 Step right forward, pivot 1/4 left changing weight to left
3&4 Cross right over left, step left to side, cross right over left
5-6 Point left to side, cross left over right
7-8 Point right to side, cross right over left

BACK, SIDE, CROSS TRIPLE, SIDE TOUCH, 1/2 TURN TOUCH

1-2 Step left back, step right to side
3&4 Cross left over right, step right to side, cross left over right
5-6 Step right to side, touch left toe next to right
7 Step left 1/4 left
8 Keeping weight on left pivot on ball 1/4 left and touch right next to left

ROCK SIDE, RETURN, RIGHT SAILOR, BACK ROCK, RETURN, SIDE SHUFFLE

1-2 Rock (sway) right to side, return left
3&4 Step right behind left, step left to side, step right to side
5-6 Rock left behind right, return right
7&8 Step left to side, step right next to left, step left to side

REPEAT

From: [email protected]

Reformatted for display on web site
Dancing Deep In the Heart of Texas
by Don & Patti Brown


Det är tur att vi har svenska kursledare för annars hade det blitt krångligt värre..
Nu är det bara 4 gånger kvar + en klubbdans 18 november.. då är L tyvärr i Uppsalatrakten (o jag får inte vara lejonvakt.. fast det beror inte på att jag är en ovärdig sådan utan praktiska detaljer för henne).. hmm.. då kan jag inte skylla på något att jag inte kan åka på den.. O för den delen så är dansen ute i en by o där bor A & E.. o de har visst nyligen fått en bäbbe så jag kan ta en tur förbi dem på samma vända.. o så har A en liten (haha:) lejonpöjk.. o tillfälliga träffar med lejon är ju verkligen något livgivande.. liksom line dance.. Så egentligen är det ju inget att ens fundilera på.. bara att memorera med andra ord..

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag blir ju himla imponerad av att någon kan göra det som står här!

Postat av: a M

Förresten Du känner alltså lejonhundar i Umeå. Jag känner inte så många i Umeå, men en lejonhund faktiskt: Sione. Hon är fin, fast randen på ryggen sitter inte riktigt som den ska, men det spelar ingen roll tycker jag. Lejon verkar trevliga och lugna, stabilt temperament.

2006-11-10 @ 11:34:27
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga M

Asch vad blev det nu då med namnet? Det var i alla fall jag som skrev inlägget ovan.

2006-11-10 @ 11:35:11
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Det där dansreceptet verkade allt lite farligt. Betydligt ofarligare med flera lejon då.

2006-11-10 @ 13:15:59
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Inga.. mm.. jag blir också imponerad av dem som kan memorera de där stegen..
Hmm.. rand på ryggen.. nu tror jag vi är ihopblandade på något sätt.. de lejon jag pratar om är ju leonberger, som i raskretsar kallas lejon, och de har ingen rand (ål?) på ryggen ..men jag tror det finns fler raser som kallas lejon.. Det finns ju även kattdjur som kallas lejon men något sådant är det väl inte du menar.. misstänker jag i alla fall.. :-)

Nina.. mm.. lite farligt är det.. vänder både korsan o tvärsan jag.. men det är ju bara en annan variation av dansen.. o variationer kan väl aldrig vara fel..
Jo, det är nog ofarligare att vara ute o gå med flera lejon.. jag har då (hittills) aldrig snubblat när jag haft 3 st i koppel.. fast lite snurrar kan det allt bli..

2006-11-10 @ 18:32:59
Postat av: Annela

Jag är tillbaks i bloggvärlden

2006-11-10 @ 19:35:35
Postat av: Excessa

Annela.. Åh, nu blir jag litte glad.. Har saknat dig.. Välkommen tillbaka!

2006-11-10 @ 20:00:30
Postat av: Inga M

Jag menar Rodisian Ridgeback, som kallas lejonhundar, men inte lejon förstås.

2006-11-11 @ 00:40:46
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Excessa

Inga.. ahaa, när du skrev rand på ryggen så tänkte jag på den rasen, fast jag visste inte att de kallades lejonhundar. Men de jag mött har varit mycket trevliga och rasen är en ras som även jag kan tänka mig.
Och än en gång har jag lärt mig något nytt idag! Gott!

2006-11-11 @ 01:26:32
Postat av: Annela

Tack excessa - jag har saknat er också. Men nu känns allt bättre och jag ska börja skriva igen

2006-11-11 @ 16:01:06
URL: http://www.mysochpys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback