Mötte..

.. en kund idag.. en kund som var full med tacksamhet att jag (vi) kunde hjälpa henne göra sitt jobb.. hon berättade om sitt möte med den hon mött tack vare oss.. för henne blev mötet fullt av skratt och den hon mötte hade bjudit upp i skrattet hon fick..

Ringde till en av dem jag ringer till.. hon kunde inte ta det jag erbjöd för hon hade annat att göra.. - Asch då, sa jag, men det är bra att du har jobb! Hon skrattade och sa att jag var lite tokglad som tyckte det var bra att hon jobbade fast hon inte kunde ta mitt erbjudande.. - Ja, sa jag och skrattade.. jag är lite tokglad.. och eftersom du inte kunde ta detta så ringer jag Dig en annan dag istället.. När hon sa att jag är välkommen att ringa precis när jag vill så blev jag väldigt glad..

Möten som påminner mig om att jag har ett underbart arbete.. i alla fall 95% av tiden.. Möten som ger mig leenden minst en gång i kvarten av arbetsdagen..

Möten fyllda med leenden och skratt..

Möten att bevara i minnet.. kanske skulle jag ta en bild på telefonen och hänga upp på väggen.. för det är ju via telefonen som jag får uppleva dessa möten.. eller också ska jag be bästa jobbkompisen knäppa kort på mig när jag ler som mest, så kan jag hänga det på väggen mittemot o möta ett leende som betyder mycket.. i alla fall för mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback